Montering af SG LEDDIM 200 stikkontakt. Virker ikke :(

Hej

Jeg forsøger fortvivlet at montere en SG LEDDIM 200 LED lysdæmper. Jeg har købt dæmpbare GU10 LED pære i IKEA. Den gamle alm. LK kontakt virker fint med IKEA pærerne, men den kan ikke dæmpe.

Jeg har tre ledninger og jeg vil mene der er tale om 2 fase og 1 Nul. Men den nye dæmper fra SG har to Nul og 1 L og 1 P stik. Jeg har prøvet forskellige muligheder, men det virker ikke. Se billeder.


Håber der er en som ved hvad jeg gør forkert.



Her billede af den nye fra SG.

Mvh

Kristian 

Hej Jeg forsøger fortvivlet at montere en SG... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så den bruges ikke til noget når den er i muffen?

Der er to lyseblå og en mørk.


Alle ledninger, der sidder i den samlemuffen med lyseblå, skal monteres i nulklemmen i lysdæmperen.


fase

Nå nu har jeg prøvet at montere de to lyse blå i hver sin N klemm, og den ene fase i L og den anden i P. Den mørkebrune i klemmen med pilen. 

Men det virker ikke :/

Annonce
Vedhæftede filer:

Ok så alle tre skal i to N klemmer? Så må der mases.

Der er kun plads til en ledning i hver klemme i lysdæmperen, så du må beholde to af nullerne i samlemuffen, lægge en et kort stykke mellem samlemuffen og lysdæmperen. Du skal heller ikke have en fase i klemmen P. Begge faser skal i den samme klemme mærket L. Hvis den mørkebrune er tændledningen, skal den i klemmen med bølgelinien.

Jeg er mere spændt på. om du kan få plads til lysdæmperen i dåsen uden ramme til at øge dybden. Det tager vi senere.


fase

Ok så er jeg med. Så må jeg gøre det samme med fasen, da der er to fase ledninger.

Rammen skal på  havde jeg glemt. Men jeg må en tur i Silvan efter to korte ledninger og en muffe.


Tak.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også