Gipsvæg og stikkontakter - lovligt?

Jeg kunne desværre ikke finde noget om dette emne på jeres hjemmeside. Sagen er den at det hus vi har købt, har den tidligere ejer lavet dette stykke håndværk. Der er monteret en gipsplader rundt om 6 stk. stikkontakter - mit spørgsmål er om dette er lovligt eller om det er fint nok, for så ville jeg gøre arbejdet færdigt? 


Jeg kunne desværre ikke finde noget om dette emne... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor er der egentlig gips på? Hvis noget skulle rettes op, mangler der vel lister bag. Når kontakterne kan stikke hovedet ud , er gipsen skruet direkte på væggen. El mek: jeg lagde slet ikke mærke til, at det var de gamle plantangenter. Så er det jo bare et spørgsmål om tid, før de brækker. Og så skal trådholderen enten skifte til Fuga eller på loppemarkedet og finde nogle gamle.




 

Thehammer30 skrev den 18-11-2017 10:08:53

Tak for de mange svar, vi spartler og maler sådan som det ser ud nu - det er korrekt at man kan komme til allesammen uden at skulle fortage nogen form for nedrivning i gipkontruktionen.  Man kommer heller ikke til at se de fleste af dem, da vi sætter møbler foran dem.

 Hej...

Hvis det er jeres bolig I vil gøre det sådan i, så syntes jeg I skal genoverveje hvad I er ved at lave. Det bliver sindsygt grimt, der vil komme revner imellem stik kontakt og gipsvæggen som altid ville kunne ses. Og nå ja. Den dag huset skal sælges vil det sende det signal at her har en GDS været i gang og det er ikke altid et godt signal.. Du har fået mange gode løsnings forslag og syntes helt klart du burde følge dem og gøre det rigtigt


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også