Foldedør - plisségardin style

Godmorgen lav-det-selv folk :)


Jeg er for nylig flyttet i ny lejlighed med et meget småt køkken. Døren dertil er pillet ud af karmen, da placeringen af køleskabet umuliggør at den ville kunne åbne.. Da der er brusekabine i køkkenet vil jeg meget gerne have mulighed for at lukke af når jeg bader, da hele lejligheden bliver fugtig på rekord tid..

Jeg fundet nogle forskellige foldedøre i diverse byggemarkeder, men alle er af hård plast med meget brede lameller, hvilket jeg synes tager for meget af bredden på karmen når døren er foldet sammen.. 

Det jeg havde i tankerne, og som jeg var overbevist om at have set før, er en en foldedør lavet på samme måde som et plissegardin, men jeg kan simpelthen ikke finde det.. Er der nogen der har set sådan en bandit før, eller lever jeg i en drømmeverden? Evt forslag til hvor man kunne kreere en selv? :)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der findes noget som er beregnet som insekt net.klik her  Jeg har ikke nærlæst men det er da værd at undersøge. Ellers kunne der måske være en skydedør ude i gangen. Den kan køre inde i en kasse så du stadig kan have garderobe eller møbler stående foran. 

Fugten skal du stadig have ud, så en god ide er at tænde emhætte på fuld drøn når du er i bad, samt 10-15 minutter efter. Og så naturligvis begrænse badetiden. Det kan også hjælpe med en gummeskraber så vandet kommer ned i afløbet efter bad, i stedet for at det skal fordampe til liften.

   At gå i bad i kold vand er vel lige lidt for skrap et forslag, men det skulle være så sundt. Min nabo har gjort det hele livet og hævder at det har skylden for at han stadig er frisk, selv om han har rundet de 92 år. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vi har en gang haft en foldedør af noget Hvidt læderagtige plastmateriale. Sådan en dør ville vi selv lave engang for 40 år siden. Havde købt alle materialer...... men det er vist det eneste projekt vi nogensinde har opgivet. 

Ingeborg


Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis