Spørgsmål vedrørende. Pex tilslutning

Hej folkens. Jeg skal til og trække nye pex rør til køkken, og bad af flere årsager. Rørene inde i krybe kælderen har set bedre dage, og så skal vi ha den ene streng direkte ud til badet så vi ikke skal vente en evighed på varmt vand.

Spørgsmålet er så om jeg bare skal koble en fordeler på det hvide rør og køre pex hver sin vej, eller om det er noget sjusk ikke og tilstutte pex helt nede ved udgangen? 

Hej folkens. Jeg skal til og trække nye pex rør... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

De større rør giver længere tid inden vandet er varmt i hanerne. Det gælder også hvis du fører et længere fælles rør med den større dimension. I starten af tråden fremgår det hurtig varmt vand det har en vis betydning for dig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Lige pt går der helt op til 3 min før det varme vand kommer i badet!  Men det er jo også en af grundene til jeg skal ha en fordeler / t-stykke over anlægget, så den ene løber direkte mod badet og ikke hele vejen rundt om huset først. 

Du skal ikke kører 15 ud til dine fordeler,  du risikerer tryktabet bliver for stort.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg kører også med 20mm til mit t - stykke. Og derfra 15/16 mm hver sin vej ud til fordeler. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis