Garage

Hej


Jeg skal lave en garage (9m x 6,5m) med støbt beton dæk i 90cm dybde.

Jeg vil lave vægge inden i af gasbeton H+H blokke, men udevendig skal der være træ eller iverplank.

Hvilken dimension af træ til skillettet  skal man anvende ??? jeg vil minimum have 200mm isolering i væggene. Jeg tænker 45x220mm (https://www.10-4.dk/varer/byggematerialer/trae/spaertrae/45x220mm-hovlet-spaertrae-C18-24)  


Garagen skal være med flat tag og derfor vil jeg have iverplanken ca. 22mm væk fra vindpappet, for at skabe udluftning.

 Det flade tag skal være tagpap, og ingen tag udhæng, men hvordan kommet man så bedst af med vandet når det regner ?? 


På forhånd tak for svarene.

/Michael

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Michael

har vedhæftet et billede af hvordan jeg ville opbygge konstruktionen hvis det var mig selv.

i forhold til dit tag, så vælg tagbrædder fremfor tagkrydsfiner, da det kan komme af med fugten igen, ja det er lidt dyre men os en mere holdbar løsning, ang. at komme af med vandet skal du jo have lavet et nedfaldsrør som er ført op til taget så du kan få brændt en tagbrønd ned i. 

hjælper gerne hvis du andre spørgsmål  


- Tømreren / Bygningskonstruktør

Væg stolperne vil jeg sætte per 60cm.

vedhæftet er der billede af hvordan du kan bygge vægkonstruktionen om du ligger 2 spærtræ oven på i hinanden, eller skære ud i hver eneste stolpe der er og sætter et spær træ på det høje led i stedet. 

Kan se du er fra Hørning, så du må sige til hvis du kommer til at mangle lidt hjælp  gratis selvfølgelig 


- Tømreren / Bygningskonstruktør

Tak for svaret lilleSvend

Nu må vi se jeg skal have lavet en tegning og søgt kommunen, så håber det går i orden så jeg kan starte når frosten er væk.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis