Batteri - opladning i parrallel-forbindelse, afladning i serie-forbindelse?

Hej, håber der er nogen, der kan hjælpe mig.

Jeg skal til at bygge og eksperimentere lidt med en hjemmelavet vertikal-vindmølle. (billedet er work-in-progress)

Jeg har en løbemaskine-motor (threadmill-motor), som skal bruges som generator.

Til laderegulator vil jeg bygge sådan en fætter her: http://www.mdpub.com/555Controller/

Har to deep-cycle batterier fra en elektrisk kørestol, som jeg vil bruge.

Jeg har fundet en gammel inverter (til at omdanne strøm fra batteri til 220V vekselstrøm), som dog kører på 24V, og her kommer mit spørgsmål:

Er der muligt at få laderegulatoren til at lade i parralell-forbindelse (12V), men sætte inverteren til i serie-forbindelse, så jeg får 24V? Tænker det måske kan lade sig gøre med nogle ensrettere, men kan ikke helt gennemskue hvordan - håber nogen kan hjælpe?

På forhånd mange tak :-)



Hej, håber der er nogen, der kan hjælpe mig. Jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

du skal regne med at en sådan mølle vil producere urimmmeligt lidt strøm. det kan måske bruges til at drive en juletræs lyskæde. jeg ville kraftigt overveje om det overhoved kan betale sig at konverer til 240 volt.

hvis du kaster dig ud i et projekt med 240volt konverter, så skal du gå efter den mindste konverter model du kan opdrive for at mindske tomgangsforbruget. - det vil kunne dræne dine batterier i løbet af kort tid.


Tusind tak for alle jeres svar, hvor bliver jeg klog :-) 

@subwoof - det kunne meget vel være - hvor i Landet befinder du dig, og hvad er pris? Send mig evt. en mail på nicolasalstrup(snabel-a)gmx(punktum)com 

Jeg har en 300W inverter vil at ligge i Værløse. En billig en fra harald skrald. Den er du velkommen til at hente for en hund. Vi kan lige teste at den er ok. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis