Afløbsrør i køkken smuldrer.

Jeg har et afløbsrør i køkkenet som smuldrer, ved tilspænding af jetkobling (VVS'er på opgaven). Vi kan derfor ikke bruge vores vandhane eller opvaskemaskine.

VVS'er nævner at det ikke er støbejern, og at han ikke kan sige hvilket materiale der er tale om, nogle som har et bud?


Næste spørgsmål går på, hvad kan jeg gøre for at løse problemet. Jeg tænker selv at skære røret til længere nede, men frygter dog at røret smuldrer længere nede. Jeg har indtil nu ringet til forsikringen, og afventer svar (ca. 15 dages svartid).

VVS'er har brugt denne løsning: https://www.billigvvs.dk/Afloeb-kloak-Kloakroer-fittings-Jetkoblinger-og-overgangsmanchetter.html

Jeg tænker om en løsning med at skære røret til, og dernæst sætte denne på, vil kunne løse problemet bedst muligt:

https://www.billigvvs.dk/Afloeb-kloak-Afloebsroer-fittings-Graa-afloebsroer-fittings--Wavin-graa-indvendig-reduktion-110-x-50-mm-615789.html

Hører gerne fra andre som har været ude for lignende materiale, og hvad I evt. har gjort.

Det vil være rigtig skidt, hvis hele køkkenet skal pilles ned igen, for at banke betonlaget op og lægge nyt rør ind.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

For mig at se, ligner det nu støbejern, men der sidder masser af rustflager, så der er sikkert ikke meget materiale tilbage. Lysningen indvendigt i røret kan også være meget reduceret. Det kan let tænkes at det rigtige ville være at skifte støbejernsrørene ud. 


Søren O

Jeg har fundet tegninger over huset frem. Kloakrørene er af “fiberrør”.

Kan dog se på tegning at røret går skråt igennem køkken, dvs. hvis hele gulvet skal brækkes op, skal hele køkkenet nedtages igen, og ikke blot den ene del.

Andre som har stået med udfordringer med denne rørtype før?

Er der adgang nedefra ? (kælder eller lignende). Man kunne jo evt. trække et nyt rør direkte op, også lade det gamle ligge frakoblet.

Alternativt findes der jo nogle teknikker hvor man forstærker rør ved at få lagt et lag af nyt materiale indvendigt. Ved ikke om de kan bruges her - det skal du nok snakke med nogle eksperter i rørrenovation om


Ask

Så er det nok noget asbest rør, som nævnt i indlægget ovenover, kan du få hele røret højtryksspulet, og relininet, hvor de trækker en "strømpe" ind i røret, som så bliver pumpet op med varmt vand, så den hærder op, og bliver stærk som et pvc rør.

Men hvordan med dine andre afløbsrør i huset, hvis det er samme materiale/alder trænger de måske også til en renovering. Har du tjekket op med din forsikring, om det er noget de vil dække?

Det findes en del firmaer der gør i den slags..

https://www.google.dk/search?hl=da&...23&bih=641


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svar. Har talt med forsikringen, og haft et kloakfirma ude for at besigtige. Strømpeforing er løsningen. Pt. afventer jeg så om forsikringen vil dække, eller jeg selv skal betale

God idé med at få kontrolleret de andre afløb. Dog skal vi indenfor få år have renoveret badeværelserne, og i denne proces vil vi få udskiftet disse afløbsrør.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis