to udtag i stedet for en kontakt

Jeg vil installere to stikudtag i et hul hvor der plejede at sidde en stikkontakt med afbryder. Der var samtidig en parallelforbindelse til en lignende stikkontakt med afbryder i den anden ende af lokalet. Alle forbindelser er selvfølgelig med installationskabel, omend der ikke var brugt jordforbindelse.


De nye udtag har jordforbindelse og skal sidde ovenover hinanden. Skal de bare parallelforbindes, og kan jeg uden videre tilslutte yderligere to udtag i den anden ende af lokalet?


Der skal sidde en mikrobølgeovn og en sous vide maskine permanent tilsluttet i to af de fire nye udtag.



VH Christoffer

Jeg vil installere to stikudtag  i et hul hvor... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

når du skriver at der er jord, den er bare ikke forbundet til noget mener du så er der ikke er noget jordspyd eller ???? eller blot ikke forbundet til kontakter ?

m.h.t dåsen så kan hele den 1 1/2 modul dåse naturligvis hugges ud og erstattet af 1 stk 2 modul. Jeg opfattede det som om bunden af dåsen samt et passende stykke ned i væggen blev hugget ud, så der kunne blive plads til de 2 stikdåser. Det er det der ikke dur. 

Helt præcis skal jordleder ikke tilsluttes relæet. De skal være forbundne og tilslutte et jordspyd. Det kan måles ud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Har et problem med varmtvandsbeholder .efter der er tilsluttet en el vandvarmer kan jeg ikke se hvorfor træpillerfyret ikke længere varmer vandet op .det er alt for dyrt kun med el og formålsløst .    En anden ting .jeg har nogle tusinde meter stærkstrømskabel.alm installations kabel .fiber kabel mv .men hvordan ved jeg hvad de forskellige kabler kaldes og kan bruges til .   Meget er fra AO.   5 ledet×2,5 er det tykkelsen på kablet der viser de 2,5 ?.


Majtex v/ Jonna Margrethe
Mortil skrev den 12-11-2017 12:11:48

Har et problem med varmtvandsbeholder .efter der er tilsluttet en el vandvarmer kan jeg ikke se hvorfor træpillerfyret ikke længere varmer vandet op .det er alt for dyrt kun med el og formålsløst .    En anden ting .jeg har nogle tusinde meter stærkstrømskabel.alm installations kabel .fiber kabel mv .men hvordan ved jeg hvad de forskellige kabler kaldes og kan bruges til .   Meget er fra AO.   5 ledet×2,5 er det tykkelsen på kablet der viser de 2,5 ?.

 Sluk for strømmen til varmtvandsbeholderen og se, om ikke pillefyret begynder at varme vandet op.

Hvis der på kablet står 5x2,5, betyder det at kablet har 5 ledere og tværsnittet på hver leder er 2,5 mm2. Desuden står der nogle bogstaver, som fortæller, hvilken type kabel, det er.


fase

Mortel: det er ikke godt at bryde ind i en tråd med et helt andet spørgsmål. Du burde oprette en ny tråd til din egen spørgsmål. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis