Ny varmtvandsbeholder og nu lugter det varme vand

Hej 


For en måneds tid siden skifte jeg vores gamle varmtvandsbeholder ud fra 1966 med en ny og moderne Pannex 100 combibeholder.


Lige siden den nye er kommet op, så lugter det varme vand lidt lige når man åbner for det - det lugter lidt hen ad svovl..

Jeg har skiftet et par rør undervejs (galvaniserede) - kan det være dem der afgiver lidt lugt?


Fremløb fra fyret er 65-70 grader, og termostaten på varmtvandsbeholder, den der styre hvor varmt vandet i spiralen er er sat til 55 grader - det måler jeg vand temp til når jeg tapper det af ved hanen.

Så temeratur skulle være god nok.


Jeg har endnu ikke testet / sat varmespiralen til, tænker om den skal brændes af?( men den har jo ikke forbindelse med vandet i beholderen)


Fyret taber ikke vand og rør er monteret korrekt, så det er ikke radiatorvandet der blander sig med brugsvand.


Kan det være den der anode der er i den nye beholder der får det varmevand til at lugte? sådan en havde vi jo ikke i den gamle? Hvis det er den, kan man så fjerne den helt eller hvad søren gør man... ?


Mvh Per


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når der dannes svovlbrinte (lugt af rådne æg), er forklaringen altid lavt ilt indhold.

Det er velkendt at nogen metaller kan stjæle ilt fra vand (fx. jern II) men og som du selv er lidt inde på din anode kan være synderen, især hvis den er af magnesium, så prøv at skifte til en zink anode. 

Ps. Tænker at forhandleren af netop din type vvb helt sikkert må være bekendt med problemet.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis