Bad 1.sal

Hej 

Vi skal i gang med at lave badeværelse med brus, badekar,håndvask og toilet på 1. Sal.

Vi vil rigtig gerne have en let løsning på gulvet, uden beton, så vi kigger en del på Wedi plader. 

Der skal være gulvvarme og fliser 1 cm tykke og de er 10x10. Vi har tømrer på, men han kender ikke Wedi plader.

Mine spørgsmål er:

Er der nogen der har erfaring med Wedi plader ?

Hvordan skal opbygningen være fra loft underetage og op til fliserne ?

Må badeværelset ligge højere end det omkringliggende gulv, altså et trin op ?



8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at se på en løsning med GF-plader (et gipsprodukt) evt. et sånpladgulv med GF-plader ovenpå.

Husk at sætte jer grundigt ind i vådrumsregler (SBI Anvisning 252)

ev elmand skrev den 10-11-2017 11:57:02

Til det sidste spørgsmål er svaret nej. Afløbet i bruser skal ligge 30 mm under gulvet i tilstødende rum. 

Men derfor kan der godt være et trin op, så længe afløbet ligger 300 mm under. Det kan være nødvendigt at lave en kraftigt fald dertil i området omkring hvis byggehøjden ikke er til det.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der skal jeg påstå alt for kategorisk, men det tror jeg faktisk ikke er lovligt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej igen 

Tak for svar.

Har lige købt SBI 252, der står meget godt i den, men der står ikke noget om omkringliggende rum.?? Vi spørger vvs installatøren når vi når så langt han ved det nok. Vi vil tænke i gipsplader også. Tak for svar.

Annonce

Prøv at læse under: 2.2.4 BASSINVIRKNING

Teksten er dog lidt anderledes end i By & Bygs Anvisning 200 (som SBI 252 afløser), hvor der direkte stod, at der skulle være 30 mm højdeforskel på overkant gulvafløb og overkant gulv i tilstødende rum.

Okay ja det står der,  så skal det være sådan, tak for hjælpen 👍🏻

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis