forsatsrudder rundt gammelt vindue

Hej LDS,


Jeg skal have sat forsatsruder på et par ældre runde vinduer - men hvordan?

Min plan var at bestille runde akryl eller plexiglas på mål, så de passer på ydersiden, inde i selve vindueshullet.

Jeg har umiddelbar ikke mulighed for at sætter dem op på indesiden.

Ville det være en holdbar løsning og har i en ide til hvordan de kan monteres?


Håber i kan hjælpe.


Mvh Jesper


Jesper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Altså jeg tror ikke det ligefrem er den pæneste løsning at have dem på ydersiden. Men hvis det skal være ville jeg lave nogle små afstandsklodser af træ/plast til at sikre et mellemrum på nogle millemeter mellem oprindeligt vindue og forsats (den stillestående luft er ligesom en hovedparameter at få en isolerende effekt.  Jeg ville så lime afstandsklodserne fast på muren, sætte forsatsruden udenpå og tætne med en byggefuge i kanten.

I forhold til mål ville jeg nok bare købe plader af plexiglas og selv skære ud, det kræver ikke specialværktøj eller lignende og fugen skjuler mindre ujævnheder i kanterne. 

Men hvorfor kan du ikke sætte dem op indenfor - er det utilgængelige steder? og i så fald hvorfor er der overhovedet behov for forsatsruder.  Det er selvfølgelig dit eget valg, og lidt subjektivt men jeg tror ikke ligefrem den udvendige løsning vil gøre huset kønnere.


Ask

Man kan godt lave en rund ramme til en forsats vindue. Og man kan også godt skære almindelig glas rundt. Det har da lykkedes for mig amatør at skære nogle stykker til 1/2 runde hylder til min Whisky.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis