Revner i hænge toilet?

Vi har et hængetoilet som bagpå har fået en revne i hver siden. Hvis man står foran toilettet og kigger ind mod væggen er revnerne lodrette. I den ene side er den ca. 5-10 cm. i den anden ca. 10-25 cm. Begge revner virker overfladiske. De er helt smalle. De starte ovenpå og kører så lidt hen ad siden på toilettet. Kan toilettet på nogen måde falde ned pga. de revner? Kan vi selv gøre noget for at lave dem? Eller hvad vil I mene er smartest. De generer os ikke kosmetisk. De ses slet ikke men man kan lige ane dem hvis man kører fingeren over. 


Vh. Helle
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kunne godt frygte at kummen muligvis ikke er tilstrækkeligt understøttet bag på. Er det et gammelt toilet?

Selve kummerne koster ikke alverden at skifte.


Elektronikteknikeren

Læg mærke til om vægpladen bag toilettet bøjer når nogen sætter sig på yderkanten.


Elektronikteknikeren

Det gør den ikke. Det er muret ind og der er fliser foran. Der er intet der tyder på væggen "giver efter". Vores bekymring ligger mest i om toilettet kan knække eller lignende hvis nogen sætter sig på det. Eks. en lidt tungere person?


Vh. Helle

Den væg jeg referere til er ikke den skjulte, men netop den som kummen er monteret på. Altså fortsatsvæggen. Som skjuler cisternen jo.


Elektronikteknikeren
Annonce

Jamen det er den væg jeg mener. Altså den væg der er bag toilettet? Der er ikke nogen tegn på den buler ud af. Der er ikke sat en ekstra væg udenpå til cisternen, den er muret ind i den væg der er. 


Vh. Helle

OK, har du mulighed for at lægge billeder ind i tråden af revnerne samt et oversigtsbillede der viser helheden?


Elektronikteknikeren

Bemærk: Billederne er taget helt tæt på. Revnerne er helt små/fine. De er mærke da jeg lige tørrede dem over og der satte sig noget støv i, vil jeg vurdere. 


Vh. Helle

Det ville jeg helt sikkert få skiftet. Jeg vil ikke stole på at det kan holde.


Elektronikteknikeren

Ok, tak for svar  


Vh. Helle
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis