Afkortning af lofttrappe

Hej 

Jeg har en lofttrappe som jeg gerne vil have afkortet men 2-3 cm. Da den ikke kan foldes ud pga en ny skillevæg og den støder mod dørkarmen.

Mvh Henrik



Henrik
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Undskyld men hvad er spørgsmålet. Og hvis det skal besvares er du næsten nødt til at lægge et billede ind af den situation som det drejer sig om, ellers er der mange gætterier. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Når stigen skal foldes ud kommer den til at ramme ind i den dørkant som bliver sat op.


Henrik

Der er mulighed for at flytte hængsel i toppen lidt væk. Der er også den mulighed at flytte det mellemhængsel som du viser på billedet, men så skal der skæres tilsvarende væk afvangerne. Hængsel drejecentrum skal ligge præcis som det er nu, ellers støder de 2 endetræ ikke imod hinanden. 

Hvis den så bliver så kort at den står meget lodret kan man jo forlænge den lidt forneden ved at skrue et stykke bræt på indersiden af vanger.dernede. 

Normalt er det ikke ok at ændre på trinafstand på trapper og stiger, men denne skal vel bruges så lidt at det godt kan accepteres.  

Endelig kan du jo undværre denudfoldede helt, og så have en lille alustige ude i garage, som sættes op når det skal bruges. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja det med alu stigen er også plan B. Min tanke er også at skrue det yderste led af og save 2 cm af og så skrue det beslag på igen. Og så ser det ud til at man kan ændre på hvor stejlt stien skal gå ned, da den jo gerne skulle kunne nå gulvet bagefter.


Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis