Loft i kælderrum

Hej med jer.


Vi er i fuld sving med at renovere vores kældern og vi har pudset vægge op osv. Der er originalt pudset loft i hele kælderen undtaget et rum, hvor de tidligere ejere har sat laminatgulv op som loft. Dette har vi pillet ned da de i dette rum også havde beklædt væggene med isolering med gips uden på, og dermed gik loftet ikke helt ud til væggene. Nu kommer spørgsmålet, hvad kan vi lave loftet med nu? Kan vi bare skrue nogle gipsplader op eller skal gulvet kunne ånde neden ud? Det kan jo ikke ånde oven ud da der i stueetagen er laminat gulv.

Jeg har vedhæftet et billede af loftet hvor vi har nedtaget det gamle laminatgulv som loftet var beklædt med. Der kan man se striberne fra bumbuspinde eller hvad det er også har loftet tidligere været pudset. Det er jo difusionsåbent, men da det er et gør det selv projekt, så tror jeg ikke at mine talenter rækker til at pudse loftet igen :D


Hvad vil i foreslå?


Mvh. Morten


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er ingen grund til at tænke på udluftning / diffusion af denne etage adskillelse. Når der er samme ( næsten samme ) temperatur på begge sider sker der ikke nogen fortætning af dampe. Det er som alle adskillelser i etage byggeri. Så jeg ville sætte gipsplader op som spartles. Det kan skrues direkte op under. Hvis pudsen er beskadiget meget på de andre lofter kunne de få samme kur, blot med lidt længere skruer da det også skal nå igennem pudslaget.

Jeg går ud fra at det er en enfamiliehus. Ellers er der andre brandkrav.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeps. Der er et enfamilie hus med kælder, stueetage og udnyttet loftetage.

Ja men, så vil jeg skure nogle gipsplader op. Pudsen i loftet er lidt løst nogle enkelte steder, i de rum tror jeg også at jeg vil sætte nogle gipsplader op som du siger.

Tak for hjælpen ;-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du vil opleve at enkelte skruer rammer det lille  mellemrum i mellem brædder. De løse skruer skal du huske at pille ud. De bliver ret iriterende når du skal spartle


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

God pointe. Det kan jeg godt følge :-)


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også