Nyt garagegulv med hjulspor, huller og metalpigge

Hej i gruppen

Jeg har for ½ år siden overtaget et nybygget hus. I forbindelse med overtagelse, laver vi en indsigelse mod finish'en på garage-gulvet, idet der er tydelige hjulspor og nogle huller på ½cm dybde.


Byggefirmaet afviste blankt dette med at "vi jo havde valgt et betongulv, og så må man forvente det".

Efter devicen "nå ja - det er jo bare et garagegulv" slog jeg det hen.


Nu ville jeg så begynde at lave værkstedsdelen i stand i garagen, og starter med at rydde flyttekasser, skrammel, biler mm. ud og gøre rent. Da jeg så ser på garagegulvet, tænker jeg at det faktisk er værre end jeg lige huskede. Jeg fandt også lige en del metalpigge der stak op af gulvet.


Jeg har en overvejelse om at få malet det med epoxy. De huller jeg ser, ligner at jeg skal have den dyre behandling med selv-nivellerende spartel, 2 x primer mm.,og ikke bare kan få det "rullet" på med 1 x primer.

Det kan også være at jeg er for krakilsk, og at det faktisk er sådan jeg kan forvente at mit nye graragegulv ser ud ved overtagelsen.

Og det er er faktisk det mit spørgsmål går på:

Spørgsmål:

  • Med udgangspunkt i billederne, er dette så ok eller bør jeg sætte en klage igang?
  • Hvilke udbedringsmuligheder kan der være, hvis jeg nu påtænker at skulle have epoxy på, og ikke gider kigge på hjulspor?


Det skal siges at jeg også laves indsigelser mod vores tagkonstruktion som de afviste. Den har jeg senere haft en byggesagkyndig til at kigge på, hvorefter de måtte æde den. Det er dog ikke helt billigt hver gang jeg skal ud og hyre byggesagkyndig til disse ting...


Jeg vedhæfter en stak billeder af garagegulvet. Lighteren er med på billederne for størrelsesforhold.


På forhånd tak


/LCH







Med venlig hilsen
Hej i gruppen Jeg har for ½ år siden overtaget et... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tør ikke gøre mig klog på det - der må være nogle, der er indenfor faget, der kan komme med et realistisk bud..  Jeg håber du får det løst tilfredsstillende..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du er vel dækket af en form for garanti? Byggaranti hvis der er på den giver dækning op til 3 år på synlige fejl og 10 år på ikke synligefejl.

Ring til dem og sig det skal udbedre ellers må du kører en sag.

Men jeg ved nu ikke hvorfor man skal leve det hele om? Hvis det er lige kan du vel fylde hullerne med beton? eventuel prime med betonbinder.

Jeg ville få en murer ud og et gulvfirma til at kigge på det.

Vi har på min arbejdsplads brugt et gulv firma der laver industri gulve til fabrikker og hangar. hvor de kan male osv med en slidstyrke 3x så høj som beton så der findes epoxy der er langt stærkere end del malerne fedter rundt med hvilket bare er noget gulvspartel som er lavet for looket skyld og ikke funktionen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg ville få det slebet og efter behandlet med en eller anden form for spartel eller måske microcement men ved ikke nok om det til at være konkret. Ved dog set er ret kostbart kender der laver sådan noget newyorker gulv noget og den pris min garage skulle koste bar lige rigeligt for mig


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Klinker på !!! 

Jeg havde et ældre betongulv der var godt medtaget af salt m.m. Rensede det godt op, støvfri. Derefter primer, derefter meget tynd fliseklæb blanding til at hæfte. Derefter klinker på. De ligger fint efter 12år, ingen vedligehold udover alm rengøring. Fatter ikke helt hvad folk synes er så fantastisk ved epoxy, det er dyrt og ikke særligt holdbart ifht klinker....

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også