Trekantsliber vs. multicutter?

Kære alle,

Jeg skal have slebet en trappe og efterfølgende malet den. Dertil skal jeg bruge en slibemaskine, der kan komme ind i hjørnerne. Egentlig havde jeg bare tænkt mig at købe en trekantsliber, men nu er jeg begyndt at overveje at købe en multicutter i stedet, da jeg længe godt har kunnet tænke mig en, og jeg kan se, at man kan påmontere en trekantet slibeplade på denne.

Mit spørgsmål er dog: Dur denne funktion til noget? Altså slibefunktionen på multicutteren? Nogen der har erfaringer?

Bh Thomas

Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en Fein 230 volt  multicutter, der er rigtig god til trekantsliber.

Jeg har også en Makita akku, den virker også fortrinligt...

Jeg havde på et tidspunkt en multicutter fra jem og fix, en Falke den var ikke ret effektiv, hverken som multicutter, eller trekantsliber.

Vi prøver igen, i morgen --

Jeg vil til hver tid anbefale en multicutter til slibning. Den er meget mere behagelig at arbejde med, da den ikke ryster på samme måde som en trekantsliber. 

Jeg bruger min Bosch PMF 190e når vores dannebrogsvinduer skal slibes, det fungere ret godt. Eneste ulempe er at slibepapiret hurtigt falder af slibe foden, pga dårlig velcro. Jeg er begyndt at lime slibepapiret på, med noget blød sekundlim. Så sidder slibepapiret ordentligt fast, og holder længere. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også