Udskæring af blik

Hejsa.

Jeg har købt en ældre sinkemaskine (maskine til at lave tapsamlinger i træ).

Det er en ordentlig sag, der vejer omkring 200kg med en 1 HK motor.

Måske er I bekendt med den slags maskiner. Mange af dem, mest til hobbybrug, er til overfræsere, som f.eks. den her, hvor det godt nok ikke er en almindelig overfræser... men princippet er det samme:

Den jeg har købt, er mere som den her:

Den ser ikke så tung ud, men første gang, jeg prøvede at løfte den ene ende, måtte jeg dobbelttjekke, om den var boltet fast i gulvet !! ;-)

Den er altså proffessionel, men....!

Den skabelon der sidder på, kan kun benyttes til at lave 'halvblinde' svalehalesamlinger. Jeg vil ikke komme ind på, hvad det betyder, men sagen er, at jeg mangler en skabelon til den, som jeg kan bruge til at lave 'full through' svalehaler med.

Til det, skal jeg enten selv lave, eller få et firma til at lave skabelonen i 3-4 mm blikplade.

SÅ spørgsmålet er: Er det muligt, for rimelige penge, at sende en CAD-tegning til et eller andet firma, der så laser-cutter sådan noget for én?

Det jeg taler om er noget lignende:

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kender da et firma der helt sikkert kan gøre det. E.S. Stålindustri Det ligger her i nærheden, og jeg kender da også begge ejerne. Men om det kan laves med 1 stk. til en overkommelig pris ved jeg ikke noget om. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis