Isolering af sokkel

Hej LDS'ere.

Til næste sommer skal vi have 150mm facadebatts på hele huset (deraf placering af vindue på billede) som vi skal have et firma til at lave.

I den forbindelse ville jeg forberede soklen som kun skal have 100mm.

Jeg havde tænkt at bruge noget hårdt eps, men er blevet anbefalet leca som sikkert også er billigere.

Jeg vil gerne have lidt feedback på min fremgangsmåde og hører om jeg er helt forkert på den.

Jeg vil tage 10x19cm leca blokke og ligge i 2 lag således at der kommer ca 40 cm i højden. Jeg kommer "kun" 10-20 cm under udvendigt niveau, men stadig godt under den indvendige isoleringsdybde. Er det nok?

Jeg vil lime dem på soklen med blå fliseklæb og samle/pudse dem med alm. Mørtel.

Hvad er jeres tanker om det?


Mvh sne'keren fra fyn
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror at anbefalingen lå i at det var mere holdbart. Et velplaceret spark laver jo let hul i eps.

Måske et tykt lag puds ville forhindre det.

Men hvis man vælger eps, kan det så være alm g60/g80 eller skal det være noget specielt sokkelsystem?


Mvh sne'keren fra fyn

En anden ting er at du sikkert kommer ned til en sokkel der er meget ujævn i overfladen. Det er oftest støbt ned i en gravet grøft og så løbet lidt ud på daværende jordoverflade. Men det viser sig jo først når du har gravet ned. Så detr med at lime direkte på med fliseklæb er sikkert ikke muligt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det har du nok ret i, og så må man sige at det er lettere at skære/tilpasse i eps end leca


Mvh sne'keren fra fyn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis