Motor fejl Colt 1.5 årg. 2008

Hejsa   

Jeg har en Mitsubishi Colt 1.5 fra 2008, motorlampen er tændt gul, jeg skiftede mine tændrør men den er der stadigvæk, jeg har en fejlkode der hedder P0304 = Cylinder 4 tændingsudsættere registreret, jeg vil mene det er en tændspole der skal skiftes på cylinder 4? nogen der ved om det kan være noget andet?

Mvh.

B.

MadDad69
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har du testede tændspolen?? 

Jeg har ikke prøvet bytte om på tændspolerne hvis det er det du mener?

Jeg må indrømme jeg ikke ved hvordan jeg finder cylindre 4, er det sidste i v. side eller h. side?

MadDad69

cyl. 1 er ved tandremen, cyl. 4 er ved gearkassen. det kan jo være mange ting galt, test først om du har knist

Det kan være så enkelt som fugt på tandkablet, så gnisten springer på motoren i stedet for tændrøret. 

Det ville passe med årstiden. 

Prøv at tørre dem af og smør lidt silikone på.

Hej

Skal lige nævne fejlen kommer og går, min scanner obd til android fortæller alt er ok minus 

denne fejl, og at det ikke virker som om den ene cylindre 4 sætter ud, men at tændspolen fejler.

MadDad69
Annonce

Så brugte cyl. 2 også sætte ud. hvor mange spoler har du 

Jamen jeg har da 4 ?

MadDad69

nå, okay. nogen er slået sammen så der kun er 2. 

der var ikke knist på cyl. 4 så?

Det jo det jeg ikke ved tror jeg vil prøve bytte den med cylindre 3 og så se om fejlen komme på cýlindre 3

MadDad69

okay det jo meget rart og vide inde du går videre med det. om det er på den ene eller siden elller det er tændspolen.

inde du bytter rundt bare lige hver opmærksom på tændingrækkefølge normalt er det 1 og 3, 2 og 4cyl.

det nemset var og tage et test pære. forbind til stel. tage tændkabelet af tændspolen og hold test pæren 1cm fra stikket på tændspole. så kan du om den blinker/tænder.. 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis