Kommentarer til projekt: Nyt badeværelse

Her samles kommentarer til projektet: Nyt badeværelse

Kommentarer vises både her og på projektet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er altså virkelig flot..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Bortset fra at inventaret er af messing og porcelæn er tingene stilmæssigt stort set inden for samme årti, men ikke fra samme land.

Alle materialerne er fra perioden ca. 1890 til lige efter første verdenskrig. Perioden benævnes Art Nouveau, Jugend eller Art &Kraft afhængig af hvilket land. Der er store variationer, men alligevel typiske sammenfald.

Saniteten har været i produktion i England siden 1902 og produceres stadig i Italien. Armaturer siden 1898 og produceres stadig i begrænset omfang. El-udtag siden 1910 i Danmark, men er nu udgået af sortimentet.

Sammenblandingen af periodens stilarter tog fart med gullaschbaronernes byggeri under første verdenskrig i Danmark. Det satte sig også spor uden for byerne hvor bl.a. badeværelser dukkede op .

Badeværelser blev først alment udbredt årtier senere. Man klarede sig med varmt vand i en zinkbalje midt i køkkenet.

Så autentisk ønskede vi dog ikke at restaurere huset.

Huset havde undergået en omfattende ombygning i 1895 efter en brand, efterfulgt at en "modernisering" i 1960'erne, så stilmæssigt hænger det godt sammen sammenholdt med at det også skal fungerer som bolig for en moderne familie anno 2017.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er stilen så ført igennem resten af huset


jetdirect skrev den 04-11-2017 18:01:39

Er stilen så ført igennem resten af huset


 

jetdirect skrev den 04-11-2017 08:13:43

lidt for meget "gul"d på det toilet 

de 2 stikkontakter falder igennem ifh til stilen 

 

Hr. negativ

Meningen med en fremvisning af projekter er jo at man kan få ros af dem som synes om det man har lavet. Det du skriver gør intet godt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
christiannielsen skrev den 04-11-2017 18:47:24

 

 

Hr. negativ

Meningen med en fremvisning af projekter er jo at man kan få ros af dem som synes om det man har lavet. Det du skriver gør intet godt.

 Men må vel også forvente at når man viser noget frem at der kan komme ris - og ikke kun ros? Hvis det bare skal være et skulderklap fremvisning, tjener det ingen formål på sådan et forum her - og folks syn på ting er jo forskellige 😊 Man behøver ikke og være negativ, bare fordi man måske har et anden smag/syn på ting end trådstarter 😉

Hvor er hans ros? ingen steder. Han spreder bare demotivation til at poste et projekt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Egentlig er mit motiv at inspirerer andre, og jeg står gerne til disposition hvis jeg kan hjælpe.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Naturligvis skal man komme med sin mening også på disse sider. Alt andet ville være enormt kedelig. De projekter Rantzau har fremlagt her på det seneste har efter min mening alle været gennemført og i top med detaljer og kvalitet. Om man kan lide stilen er jo en smagssag, men der er ingen tvivl om at der er blevet læst om gamle bygninger og derefter til passet det til moderne regler. 

Alle stjerner herfra for flot gennemførelse. Den eneste anke kunne være at konen siger " hvorfor laver du ikke også sådan noget" Nej spøg til side jeg bringer det naturligvis ikke på bane for ikke at have den risiko. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis