mer vand i gemmen mig gulvarme

hej jeg har en varmepumpe dvi vv 7kw væske/vand varmepumpe 


er der en der veg hvordan men skruger op så jeg får mer vand i gemmem mine gulvarme slanger så vi kan få mer varme der det kniber med varme i to rum 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS.

Du må på en eller anden måde kunne hæve temperatur til "radiatorer " evt. ved tryk på den anden øverste knap.  Den er kun på 30 grader men kunne lige så godt være 40 -50 grC  

Så går jeg ud fra at du har en gulvvarme shunt. Altså et sted hvor alle gulvvarme slanger er koblet på, og hvor der bl.a. sidder en cirkulationspumpe, en termostat samt frem og retur fra hver gulvvarmekreds.. Det er der du kan styre det. 

Der må sidde en styring der åbner og lukker for den ene ende i de enkelte strenge. I den anden tilslutningsende sidder der sikkert nogle indreguleringer, men de er nok indstillet fra starten af. Ellers skal de største rum (længste slanger) være åbnet helt og de mindre rum lukkes lidt. 

Prøv at komme med et billede af hele gulvvarme shunten. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Dine gulvvarme slanger må komme op og er samlet et eller andet sted. HOV nu ser jeg at der øverst er et billede af gulvvarme shunt. Yderst til højre under isolering må der sidde en termostat. Hvis det ikke er tilfældet, så skal du ikke skrue fyret voldsomt meget op.

 Men du skal  jo have nogle flere lamper til at lyse oppe i styringen. Når lamper ikke lyser betyder det at der ikke kaldes på varme til dette rum. Har du trådløse termostater i rummene, og trænger de til nye batterier. ? ?

Husk at du ikke må bytte om på termostater da de er programmeret ind til hvert rum. Det vil ikke give gode resultater hvis termostat fra stue lukker op for kreds til badeværelse. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 02-11-2017 18:47:54

Velkommen på LDS.

Du må på en eller anden måde kunne hæve temperatur til "radiatorer " evt. ved tryk på den anden øverste knap.  Den er kun på 30 grader men kunne lige så godt være 40 -50 grC  

Så går jeg ud fra at du har en gulvvarme shunt. Altså et sted hvor alle gulvvarme slanger er koblet på, og hvor der bl.a. sidder en cirkulationspumpe, en termostat samt frem og retur fra hver gulvvarmekreds.. Det er der du kan styre det. 

Der må sidde en styring der åbner og lukker for den ene ende i de enkelte strenge. I den anden tilslutningsende sidder der sikkert nogle indreguleringer, men de er nok indstillet fra starten af. Ellers skal de største rum (længste slanger) være åbnet helt og de mindre rum lukkes lidt. 

Prøv at komme med et billede af hele gulvvarme shunten. 

 

michael f skrev den 02-11-2017 18:36:26

hej jeg har en varmepumpe dvi vv 7kw væske/vand varmepumpe 


er der en der veg hvordan men skruger op så jeg får mer vand i gemmem mine gulvarme slanger så vi kan få mer varme der det kniber med varme i to rum 

 

Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis