mer vand i gemmen mig gulvarme

hej jeg har en varmepumpe dvi vv 7kw væske/vand varmepumpe 


er der en der veg hvordan men skruger op så jeg får mer vand i gemmem mine gulvarme slanger så vi kan få mer varme der det kniber med varme i to rum 

hej jeg har en varmepumpe dvi vv 7kw væske/vand... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

lidt bilder fra menyen på kedlen 

ev elmand skrev den 02-11-2017 19:21:27

Dine gulvvarme slanger må komme op og er samlet et eller andet sted. HOV nu ser jeg at der øverst er et billede af gulvvarme shunt. Yderst til højre under isolering må der sidde en termostat. Hvis det ikke er tilfældet, så skal du ikke skrue fyret voldsomt meget op.

 Men du skal  jo have nogle flere lamper til at lyse oppe i styringen. Når lamper ikke lyser betyder det at der ikke kaldes på varme til dette rum. Har du trådløse termostater i rummene, og trænger de til nye batterier. ? ?

Husk at du ikke må bytte om på termostater da de er programmeret ind til hvert rum. Det vil ikke give gode resultater hvis termostat fra stue lukker op for kreds til badeværelse. 

 

ev elmand skrev den 02-11-2017 19:21:27

Dine gulvvarme slanger må komme op og er samlet et eller andet sted. HOV nu ser jeg at der øverst er et billede af gulvvarme shunt. Yderst til højre under isolering må der sidde en termostat. Hvis det ikke er tilfældet, så skal du ikke skrue fyret voldsomt meget op.

 Men du skal  jo have nogle flere lamper til at lyse oppe i styringen. Når lamper ikke lyser betyder det at der ikke kaldes på varme til dette rum. Har du trådløse termostater i rummene, og trænger de til nye batterier. ? ?

Husk at du ikke må bytte om på termostater da de er programmeret ind til hvert rum. Det vil ikke give gode resultater hvis termostat fra stue lukker op for kreds til badeværelse. 

 kære ev der er styr på alle rum men har 2 run hvor jeg har 17 g og germe vild ha 21 g men kan bare ikke få varme i di to rum rasten af huset er der dejlig varmt . di to rum hvor der ikke vild komme varme i kalder den på varme hele døgnet og det hjælper ikke noget 

Når det forholder sig sådan er temperaturen på fyret sikkert ok, men der må enten være lidt luft der gemmer sig i slangerne, eller de er justeret for langt ned på gulvvarme shunt. eller også er der 2 telestater der ikke virker. 

For at tage det sidste først, så kan du prøve at tage en af de 2 telestarer af. Så kommer der en lille spids frem på selve ventilen. Den skal kunne bevæges op og ned ved at trykke på den. Medens telestat er afmonteret kan du mærke et stykke nedenfor samlingen om røret stiger i temperatur. Er det tilfældet skal du have set efter løs forbindelse til telestat eller kigge dig om efter en ny. Prøv at følge ledning op til styring så du er sikker på at den sidder på den rigtige klemme. 

Jeg kan ikke tydelig se det, men oppe på modstående tilslutning kan man oftest regulere flow i de enkelte slanger. Den øverste skrue til den aktuelle kreds skrues af ( lidt forsigtig så du ser om det giver en masse vand ) Under skruen kan der sidde en justere skrue som skal drejes med en unbaco nøgle. 

Luft i gulvvarme bør pumpen kunne presse ud hvis det er i gulvet på samme etage. Ellers er det nogen gange løsningen at lukke af for de andre kredse (skrue ned på termostater) Så er trykket lidt højere til den ene kreds.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis