Hej derude :)
Vi har et ældre sofabord - sæbe eg, der ikke har for behandling de sidste vel 15 år. Det er tørret/vasket af i lunken vand hvis der har været en lille plet. Bordet er på trods af manglende behandling meget pænt. Der er dog en mørkere plet da noget vand er dryppet ned hvor vi ikke har været hjemme. Bordet er desuden lidt ru i overfladen.
Jeg tænker lige at slibe det først - skal det være rystepudser eller eksentersliber? Kan eksentelsliberen bruges, når den drejer rundt = på tværs af årerne.
Skal jeg starte med korn 150 og derefter gå til 220 eller anbefaler I en anden "sammensætning"?
Når dette er gjort vil jeg give en gang hvidt sæbepulver og så slibe med korn 220.
Hvilket sæbepulver(mærke) kan I anbefale så det er hvidt nok og med rette fedtprocent?
Hilsen Torben