Opfriskning af sæbe eg sofabord

Hej derude :)

Vi har et ældre sofabord - sæbe eg, der ikke har for behandling de sidste vel 15 år. Det er tørret/vasket af i lunken vand hvis der har været en lille plet. Bordet er på trods af manglende behandling meget pænt. Der er dog en mørkere plet da noget vand er dryppet ned hvor vi ikke har været hjemme. Bordet er desuden lidt ru i overfladen.

Jeg tænker lige at slibe det først - skal det være rystepudser eller eksentersliber? Kan eksentelsliberen bruges, når den drejer rundt = på tværs af årerne.

Skal jeg starte med korn 150 og derefter gå til 220 eller anbefaler I en anden "sammensætning"?

Når dette er gjort vil jeg give en gang hvidt sæbepulver og så slibe med korn 220.

Hvilket sæbepulver(mærke) kan I anbefale så det er hvidt nok og med rette fedtprocent?

Hilsen Torben

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal passe på med excentersliber. Den laver meget let slibemærker. Jeg har ikke rigtigt tålmodighed til rystepudser. Klods og arm funker. Kommer sfli an på om det bare er en leg slibning. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis