Gemme faldstamme

Hej 

Jeg har en faldstamme jeg skal gemme. Mit spørgsmål er om man kan sætte krydsfiner omkring den, spartle den og sætte filt op ? Er der nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig ?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er da klart en løsning. Men den kunne måske flyttes så den er helt gemt væk i muren, hvis det er forbindelse med nyt køkkenbord. Det er da en træls fætter at have i gennem bordet. 

Men det kommer jo også an på om du bor i lejlighed eller ejerbolig. Er det lelighed skal udlejer jo give sit samtykke. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg ville nok lave det i gips eller fibergips da krydsfiner kan arbejde, specielt i hjørnesamlingen.


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis det kan lade sig gøre, så prøv at få plads til lidt lydisolering inde i kassen også.


Morten

Jeg har haft sådan ét på mit tidligere badeværelse (faldstamme fra 1. sal gik igennem ned til kælderen). Som sagt var det gennem et flisebeklædt badeværelse.

Oprindeligt var det af to brede brædder. Ved en renovering blev det udskiftet med to stykker mdf-plade eller lignende. Disse blev behandlet med noget forankringsgrunder af en slags, og senere beklædt med samme fliser som resten af badeværelset. Den dygtige håndværker jeg havde hyret, fik mønstret til at passe med badeværelsets. Det hele blev monteret, så man ved at fjerne én skrue og ved at skære to silikonefuger op,  kunne fjerne hele "kassen". 

Mens projektet stod på (og den gamle kasse var fjernet, og den nye ikke var monteret endnu), blev jeg klar over hvor meget kassen dæmpede støjen, når man trak ud i toilettet på 1. salen!   


Træd ikke på mine ledninger :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også