Hvor meget koster det at få malet ca. 100 m2?

Min ældre farfar skal have malet en ryger lejlighed. Der er etn stor stue med køkken samt 2 værelser, i alt ca. 100 m2. Det er KUN vægge og lofte der males (altså minus døre og kærme). Stue/køkken får spærregrunder, resten af værelserne får kun spærregrunder hvor der er pletter.

Min farfar har selv malingen, men maler køber spærregrunder.

Hans ven har tilbudt at gøre det for 10.000 kr. Er det en god eller dårlig pris?


Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er en ven,er det en dårlig pris,især,når han selv har malingen.De steder jeg har malet,har vedkommende fået et tilbud fra en maler,hvorefter vi er blevet enige om en pris der ligger på 50% af tilbuddet,altså uden maling.


bh

Jeg ville købe malingen selv og male det. Nu hvor vi nærmer os vinter, kan du endda få det ret billigt.

F.eks kan du spare op til 70% på diverse maling og udstyr her https://nordicmaling.dk/vaegmaling-29

Også klare du det på en 1 dag og har dermed sparet i al fald en 7-8.000 kr.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er nok lidt optimistisk at man skal kunne klare det på en dag,især når det også skal have spærregrunder,alene afdækningen tager lang tid.Men du har ret i,at kan man selv gøre det,er der mange penge at spare,men hvad der synes  meget nemt for nogle,er det måske ikke for andre,så prøv lige at få lidt hjælp på Youtube.


bh
Denice skrev den 30-10-2017 22:12:28

Min ældre farfar skal have malet en ryger lejlighed. Der er etn stor stue med køkken samt 2 værelser, i alt ca. 100 m2. Det er KUN vægge og lofte der males (altså minus døre og kærme). Stue/køkken får spærregrunder, resten af værelserne får kun spærregrunder hvor der er pletter.

Min farfar har selv malingen, men maler køber spærregrunder.

Hans ven har tilbudt at gøre det for 10.000 kr. Er det en god eller dårlig pris?

 100 kvm?? er det samlet vægareal der skal males, eller betyder det er 100 kvm lejlighed der skal have malet vægge? der er jo væsentligt forskel. et 12 kvm værelse med 2½ meter til loften, har jo 35 kvm væg areal..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også