Korrespondancekontakter - vil ikke tænde og slukke i begge ender

Hej Forum,

Jeg har overtaget et hus for en måneds tid siden og nu begynder de første små og store projekter at dukke op.

Et af de små projekter er en kontakt oppe og nedenfor en trappe, der ikke kan tændes når den nede er slukket og omvendt.

Min teori er at ledningsføringen er følgende:

Strøm ind--->1. kontakt (stue)--->1. lampe--->2. lampe--->2. kontakt (1. etage)

Jeg har taget nogle billeder af kontakter og ledninger, som jeg håber giver mening for en EL-kyndig;)

Stue etage:

1. sal:



Mvh

Henrik

Hej Forum, Jeg har overtaget et hus for en måneds... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, det ser OK ud.


fase

Nu har jeg sat 2 nye korrespondancekontakter på og problemet blev desværre ikke løst;(

Da jeg ikke umiddelbart kan komme op til de 2 lamper der hænger på trappen for at se hvordan ledningerne er tilsluttet, var jeg en tur på loftet og tog billedet af den viste forgreningsdåse nedenfor, som jeg tror går ned til de 2 lamper. Er der noget der umiddelbart ser forkert ud?


Det er blot en dåse der skjuler samling på 3 pendelledning. Det har ikke noget at gøre med selve korrespondancen. Hvis de 2 ledninger går til lamper så kommer den ene pendelledning  måske fra det lampested som du kan se noget i. Forfølg den   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så lykkes det endelig at finde stedet hvor de 2 3 ledet kabler fra kontakterne blev forbundet med den 2 ledet ledning til lamperne og da dette sted sad over en trappe i ca. 4 meters højde, var det et værre bøvl at komme derop. Jeg fik hjælp fra min far og han mente at installationen var endt som en kombination af en korrespondance A og B installation og der derfor var gået ged i den.

Men nu virker det som det skal og endnu engang mange tak for hjælpen.

Og ja, det havde nok været billigere at ringe efter en elektriker til at starte med, men følelsen når det endelig lykkes har nu også en vis værdi 

Og så at have været lidt på kant med loven    uden at der skete noget er da en fed følelse også  

(fast installation og autorisation)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis