tip til lavpraktisk isoleringsproblem

Hej LDS'ere,


Jeg står med et lidt dumt problem, som der måske findes en smart løsning på. 

I et større selvbygger sommerhusprojekt, har vi fået lukket hele huset, og skal til at isolere indvendigt nu. Da vi i sommerferien byggede tag, sørgede vi for at få dampspærre op i loftet samt lagt 150mm og 100mm isolering inden vi lagde tagplader på, så denne del af isoleringen er færdig. Indvendigt har vi så sat 45mm reglar op i loftet med 30cm mellemrum, der skal bære gipsen.

Det store spørgsmål er så - hvordan får jeg nemmest lagt mine 45mm isoleringsbatts op imellem loftsreglarne, uden de falder ned og uden at jeg skal skubbe dem ind i takt med at gipspladerne kommer op? findes der en eller anden nem, industriproduceret løsning? 

reglarne tog 100 år at sætte op, ville jo helst gøre det nemt for mig selv.


tusind tak!

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu skal du jo lige have elektriker til at være færdig først. Ellers skærer man isolering tl så det passer, så hænger det selv. Hvis man ikke er tilfreds med det bruger man noget tyndt ståltråd til at holde det oppe med. Det sættes fast efterhånden med en clipse maskine, eller papsøm. Husk at give clips et slag fra en hammer hvis de mangler lidt i at være helt dukket, så de ikke generer når gipspladen. sættes op. Og glem ikke opmærkning med et søm til alle lampesteder når du sætter gips op. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis