Køleskab punkteret? /larmer

Hejsa.

Den sidste tid er vores 3 år gamle Blomberg køleskab begyndt at brumme ret højt. Et quick-fix har været at slukke det og tænde igen, men løser selvfølgelig ikke problemet og lyden kommer hurtigt igen. 

Ved en hurtig inspektion ser jeg at et element i lågen har har stået åben ved lukning og har lavet hul i inderbeklædning en øverst ved åbningen. Jeg går fra at det er grunden til at det ikke kører optimalt og derfor larmer. Vil I give mig ret i det og ved I om det kan repareres/lappes og i så fald hvordan?

Vh Jess


/Jess
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dette hul har ikke noge at gøre med larmen undtagen hvis den er opstået på grund af lågens vibrationer. Larmen kommer sikkert fra et par kobberrør nede ved kompressor der vibrerer. Tag skabet ud på gulvet og prøv at bøje lidt på rørene indtil den "holder kæft"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nu har jeg haft det ude og jeg synes ikke lige det er en god idé at begynde at bøje nogen rør. Til gengæld er både kompressor og kølegitteret på bagsiden knaldvarme. Er det et tegn på overbelastning eller er det normalt at de er så varme?


/Jess

Det er helt normalt at de er meget varme. Men kan du høre lyden når den står ude. Og kan du så få den til at forsvinde blot ved at røre lidt ved kompressor. I så fald er det kun at bøje en af rørene lidt eller sætte et stykke pap imellem under kølegitteret.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis