Kommentarer til projekt: Ny stue.

Her samles kommentarer til projektet: Ny stue.

Kommentarer vises både her og på projektet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er godt nok mange detaljer der er kælet for. Er næsten det hele LDS arbejde, så må jeg tage hatten af for det. 

Alle stjerner herfra. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Alt er gør-det-selv, bortset fra gerigterne til dørkarmen ind til den nye stue som jeg genbrugte fra en nedrivning. De kostede gratis.

Træ købes på savværket som blokvarer jeg selv skærer op og lagrer. Det påvirker prisen i en særdeles gunstig retning.

Gulvbrædderne blev pindet op med gulvvarmen tændt flere måneder før det blev lagt. Det er guld værd at lytte til erfarne tømrer og snedkere.

Profiler på sprosser, karm og forsatsvinduer blev udført på overfræseren. Det samme gjaldt de høje paneler under vinduerne.

Vinduer og terrassedør et tappet sammen og fasthold med trædyvler efter forlæg fra Den Gamle By i Aarhus. Tak til personalet som udviste stor tålmodighed da jeg nærstuderede detaljerne.

Ovnen opmurede jeg i ler efter råd fra svenske ovnsættere.

Stukken tog længst tid. Der er mange kurver og det hele er fræset på frihånd.

Undervejs kom vores lokale landsbytømrer forbi. Tommelstokken kom selvfølgelig frem, og hans eneste kommentar var: "Du må godt låne mit værksted"

Ved at være omhyggelig, ikke forhaste sig og lytte til erfarne håndværkere og engagerede museumsfolk, er det min vurdering at alle kan lave noget tilsvarende.

Det er som bekendt lysten der driver værket.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan vist godt tillade dig at være stolt 


Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis