Hej,
Jeg har sådan en gulvunit, som er ca. 12 år gammel. Det har kørt upåklageligt og jeg har kun fået skiftet varmeveksler 2 gange pga tilkalkning, hvilket man må forvente med det hårde vand vi har.
Nu 5 måneder efter udskiftningen af veksleren, er fyret begyndt med IKKE at lave centralvarme konstant dvs, det sender ikke varmt vand ud i centralvarmeanlægget (gulvvarme), som det burde (undtagen når det skal lave varmt brugsvand). Der er ikke rigtigt noget mønster i hvornår der kommer varme og hvornår der ikke gør. Heldigvis er der som regel varme i badeværelsesgulvet om morgenen :)
VVS firmaet mistænker 3-vejs ventilen, men eftersom den slår til, både i skorstensfejer "mode" og når jeg slukker og derefter tænder fyret igen, så tænker jeg, at den ikke fejler noget? Grunden til VVS firmaets mistanke skyldes, at denne ventil er med plastic/nylon tandhjul, som de har oplevet bliver slidt, og derfor ikke rigtig griber fat og skifter fra brugsvand til centralvarme. Men eftersom den virker hver gang den bliver "tvunget", så tror jeg ikke rigtigt, at det er det, der er galt.
Er der mon en herinde, som har et godt bud på, hvad der kan være galt?
Mvh
Henrik