MEGET stort vandforbrug

Hej

Min mand og jeg kigger på hus og vil sætte MEGET stor pris på et godt råd. Vi har forelsket os i et pænt murstenshus fra 1968. Der er intet i tilstandsrapporten der tilsiger problemer med vand!

MEN.... Godt som vi skal til at skrive under, gør mægler os opmærksom på, at der de sidste par år har været er usædvanligt højt vandforbrug. På et år og to mdr er der brugt 396 k3!  Huset er et dødsbo hvor der har boet to ældre, der fik hjemmehjælp og havde en havemand. Mægler og sælger mener vandforbruget skyldes dels et toilet der har løbet, dels havemanden.

De har haft en vandtekniker ude. Iflg ham står vandmåleren stille, når hanerne er lukkede. Men er det nok? Kan vi regne med der ikke er en skade et sted? Ideer til at tjecke det?

På forhånd mange tak!

Vh

Britt 


Vh Britt LJ
Hej Min mand og jeg kigger på hus og vil sætte... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej alle

MANGE tak for jeres input. Vi har adgang til huset igen sidst på ugen og så vil vi prøve de her ting af. Vi har også kontakt med den vandtekniker, der har været derude for at få på skrift, hvad han har gjort og obsereveret. Plus forsikringen naturligvis.

Jeg vil anbefale, hvis man ser på hus, så tidligt som muligt at bede om adgang til sagen. Det er rigtig træls at få alle de sure ting at vide, når man er lige ved at skrive under! Med adgang til sagen, kan man se det hele..

Hav en god dag

BH

Britt


Vh Britt LJ

Jeg er ikke sikker på, at der kan kræves en tilstandsrapport og dermed adgang til at tegne en ejerskifteforsikring ved køb af et dødsbo. Så det bliver vel købt som beset. I øvrigt er det til at se, om der er utætte vandledninger i huset. Hvis jeg skulle undersøge noget, ville jeg få installationen trykprøvet.


fase

Jo der er tilstandsrapport og ejerskifteforsikring men vi var i tvivl om, om den ville dække, når man er bekendt med et mistænkeligt forhold. Det gør den for det skal stå i tilstandsrapport, hvis noget skal undtages.


Vh Britt LJ

Hvis der ikke er ikke er taget forbehold for utætte vandrør i tilstandsrapporten, har I en god sag, for I kan jo ikke vide, om der er rør fra måleren og videre er utætte. Men som det er anført i de råd, der er givet, er det nemt at konstatere om der er utætheder i systemet. 


fase
Annonce

Hvorfor har vandselskabet ikke reageret på sådan et højt vandforbrug ?

Da jeg et år kun havde forbrugt meget lidt vand, kom de da forrbi og tjekkede måler m.m.

Årsagen var så at jeg kun havde været i boligen ca 3 uger på et helt år p.g.a. job og at jeg mest boede ved min søn...

Der fik jeg at vide at et ændret forbrug på 25 % SKULLE de reagerer på...

Så prøv at kontakte vandselskabet og hør deres mening..


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Et lavt varmeforbrug kunne tyde på en omgåelse af måleren. Så derfor reagerer vandværket.


fase

Der er ingen krav til vandværker om at reagere på lavt eller stort forbrug, men normalt vil de selvfølgelig reagere ved større afvigelser. Et stort vandforbrug er altid forbrugerens ansvar, så det er en rigtig god ide mindst én gang om måneden at notere målevisningen. Mange vandværker får kun aflæsningstal én gang årligt, så i den tid kan der nemt have været et stort overforbrug, så igen - husk selv at holde øje med måleren.


Søren O

Du kan være sikker på, at uanset hvilken forsyning det drejer sig om, vil der blive reageret ved et pludseligt større mindre forbrug. Forbrugernes fantasi er stor, når det drejer sig om at slippe billigt.


fase

Er de fleste vandmålere idag ikke elektroniske med fjernaflæsning? 

Ps. Hvis man ringer til sit forsyningselskab og klager over at ens måler måler forkert  (for lidt), kan man være stensikker på de hurtig kommer ud af starthullerne - i al fald hvis det er ens el-måler.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis