Lampeudtag fast fase

Jeg er lige flyttet ind i et nybygget hus og har et spørgsmål til tilslutningerne til lampeudtagene. Jeg har et lampeudtag hvor der er forbundet en afbryder til m1. I dette lampeudtag ønsker jeg at forbinde noget Phillips hue og en Motion sensor uden om afbryderen. Den skal derfor bare altid have strøm og skal ikke til en afbryder. Jeg har læst mig til at der altid bør være fast strøm i m2(jeg har ingen afbryder til denne) eller L, men når jeg sætter en helt normal lampe til er der intet lys. Jeg sætter den blå i N og den brune i m2 eller L. 

Det er et lampeudtag magen til dette:

http://resources.mynewsdesk.com/image/upload/t_open_graph_image/khfreiywcpraqx17dxto.jpg


Er der noget jeg har misforstået? Eller hvor stor en opgave vil det være for en elektriker at ændre så dette er muligt? Er det bare et par ledninger bag i lampeudtaget der skal forbindes?



Lars
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det er meget normalt at samle faserne i en muffe i dåsen da den næsten aldrig skal bruges i et lampested,

og for at undgå at der er konstant spænding på lampestedet (berøringsfare) så en fumlefingret gør det selv elektriker ikke får stød


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

ja det burde ikke være et problem, hvis  fasen er der, du kan jo skrue de to skruer ud og kigge op i loftsdåsen og se om der er nogle brune ledninger der er samlet i en muffe


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Som på billedet her?


Lars

Den brune burde være fase og skal så monteres i klemmen mærket L. Skulle der ikke være en klemme i L, kan du købe en løs klemme eller flytte en fra evt. M2.

Hvis den brune er forbundet med en sort, det er lidt svært at se på billedet, som går ned i M1, er brun ikke fase.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis