Gudenå cylinderklipper

Vil pludselig ikke starte. Vådt tændrør og tydelig lugt af benzin. Det er lykkedes en enkelt gang uden choker at få den igang efter talrige træk i startsnoren. Tydeligvis druknet. Nyt tændrør hjalp ikke.

??


Pll
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der "gnist" på tændrøret, hvis du skruer det ud, sætter tændrørshætten på og lægger med kontakt til stel, fx. ovenpå topstykkets køleribber?


Træd ikke på mine ledninger :o)

I teorien burde den jo så virke, eftersom der er både gnist og benzin!

Kan du have være uheldig, så den "bare" er druknet, før den startede denne gang?

Lidt svært at svare på sådan på afstand.

1) Jeg ville nok prøve igen, nu er der gået et par dage.

2) Alternativt pille start-mekanismen af, og forsøge noget "el-start med en boremaskine". (Der ligger masse af videoer på Youtube om hvordan man gør, og der er min erfaring med både flere plæneklippere og med en havefræser, at de starter til sidst!). Når først de har kørt, er de som regel mere villige fremoveer.





Træd ikke på mine ledninger :o)

Har et par gange fået den igang med besvær. Billedet er det samme, vådt tændrør og lugt af benzin


Pll

Så tyder det på kaburatorproblemer, altså for meget benzin.

Er det en model hvor karburatoren har svømmerhus? I så fald fald er deren  chance for "hængende svømmer" eller at svømmerventilen ikke lukker tæt nok. Kan du evt. lægge et billed op af karburatoren?


Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce

I givet fald et meget lille svømmerhus


Pll

Det er en membran karburator. Du skal nok have en ny membran, men nap de fire skruer der holder tanken på plads på karburatoren og tag den med til en forhandler.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak


Pll

Fandt ud af, at sort slange, billede, var helt tilstoppet. Kan det have indflydelse ?


Pll
pll skrev den 02-11-2017 15:44:35

Fandt ud af, at sort slange, billede, var helt tilstoppet. Kan det have indflydelse ?

 Nej, det er ret normalt de plejer og slamme til.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis