Anbefalet multimeter til all around brug

Hvilket multimeter kan anbefales hvis man vil have noget af kvalitet, og som har en masse funktioner?
Det skal være brugbart til mange forskellige ting. både følsom elektronik (computer mm.), 230v, kraftstik osv.

Lige nu mangler jeg bare et multimeter til at teste en el-motor jeg har.
Men jeg tænker at jeg senere kommer til at rode meget med elektronik, og jeg vil derfor gerne købe et multimeter som kan så meget som muligt, så jeg ikke skal til at købe et andet senere.

Hvilke funktioner skal jeg som minimum se efter? og hvilke derudover er gode at have?

På forhånd tak for rådene

Hvilket multimeter kan anbefales hvis man vil have... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

okay men er det link du sendte det billigste sted at købe Brymen BM235 ? eller kan man købe den i Danmark?

Elma har også et udmærket instrument til 695kr. Det er med automatisk områdevalg. det hedder Elma BM251s og kan findes på www.elma.dk


fase
S. Fabrin skrev den 30-10-2017 17:24:11

Det er også et udmærket instrument, og lavet af Brümen   

 Ja de er da vist ens, bortset fra farven   Det havde jeg ikke lige luret...

Fik det for øvrigt gratis, da vi på arbejde skulle have KAT llll instrumenter....


Vi prøver igen, i morgen --

Nu må i ikke tro at jeg er gift med Brymen, der er masser af gode multimetre rundt omkring.

Jeg nævnte det kun, fordi det hele tiden dukker op på de elektronikfora jeg besøger på nettet og folk der er enige om,at det kan det man skal bruge.

Jeg holder mig til mit Fluke 179.


Bent Andersen skrev den 30-10-2017 19:58:20

Nu må i ikke tro at jeg er gift med Brymen, der er masser af gode multimetre rundt omkring.

Jeg nævnte det kun, fordi det hele tiden dukker op på de elektronikfora jeg besøger på nettet og folk der er enige om,at det kan det man skal bruge.

Jeg holder mig til mit Fluke 179.


 Hvilke elektronikfora findes der? kunne godt tænke mig at se mere om hvad folk skriver omkring multimetre samt andre emner.

har du evt. nogle links?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis