Reparation af trægulv

Hej GDS'er!

Jeg har netop fået slibet mit bøgeparketgulv og efterfølgende er det blevet behandlet med 3 x hvid lak.

Der er statdigvæk et 2- 2,5 mm dyb mærke, som gulvsliberen ikke kunne repararere      .

Er der nogle garvede GDS'er, som har et bud på hvordan jeg kan reparere mærket, så man ikke kan se mærket længere? 

 


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Før afslibningen kunne man have sat en lus i, som var blevet slebet med. Det have nok været det der ville falde mest i.
Nu er muligheden nok at spartle hullet ud med kemisk træ, slibe det ned når tørt og derefter efterbehandle igen med samme lak som det øvrige. Optimalt burde det være gjort før lakering.

#1 Tusind tak for dit svar.  Jeg må anskaffe mig noget kemisk træ og efterfølgende behandle det med lak.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Kemisk træ er godt til meget, men jeg tror ikke at det vil være usynligt i så stor en reparation. Måske derfor at gulvsliberen ikke foreslog det. Om det vil blive pænere, end det er nu må jo komme an på en prøve, da det er svært at  forudse, hvor godt farven i det kemiske træ vil passe med dit gulv. Men uanset hvad vil der komme en plet, som man vil kunne se ikke er rigtigt træ.


Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også