staldbygning

Hej alle :)


Vi står lige midt i en handel af en ejendom, og jeg skal hvis det lykkedes have opført en stald/garage bygning.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvilken løsning der er billigst /smartest. Og tænkte at der måske var et par kloge hoveder herinde som hurtigt kunne hjælpe mig på vej. Bygningen bliver ca 9 x 26 meter med 40 - 45 graders tag hældning for at matche stuehus. Den skal have ståltag og pudset facade som stuehus.


Tænker 200mm lecavæg med puds. saksespær over stald. 200mm lecavæg med træskelet indvendig for isolering. Gitterspær for at få depot på 1 sal.


På forhånd tak.



På forhånd tak.

Mvh Benno Larsen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En 100 mm blok på hver side kan fint klare det med rockwool i mellem. Du kan evt javel det med stålspær som en lav bygning for ikke at stjæle fokus fra stuehuset


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du kunne jo også støbe den op i Izodom blokke, her vil du med en samlet vægtykkelse have en frostfri bygning ( BR 2010 isolerings standard ).

Derfra kan du sætte lige hvad du ønsker ovenpå, udenpå og indeni, men så har du en stormsikker konstruktion til en god pris.



Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis