Luft /vand varmepumpe Panasonic all in one

Hej herinde...

Vi står over for at skal have skiftet vores oliefyr som nu er 40år gammelt ud, og er blevet anbefalet at gå over til varmepumpe.

Oliefyr står i bryggerset som er husets eneste indgang, så det må gerne være en pæn løsning.

Er der nogen der kender til Panasonic LUFT/VAND varmepumpen  Area All In One.....

Har fået fortalt at den er forberedt til at koble solfanger på i toppen. Kan det evt. være en god ide at få installeret samtidig, og hvad med prisen på solfanger da jeg synes der er mange forskellige slags på markedet.

Er der en venlig sjæl herinde der kan fortælle lidt om erfaringer med Panasonic luft/vand.

Har fået tilbud på omkring 9KW All in one med 200L VVB på ca 75.000.- inkl. installering og bortskaffelse af gammelt oliefyr.

Syntes ikke det lyder helt ved siden af, eller??

Er der andet jeg skal være opmærksom på ??

Ved godt at der kommer el arbejde oven i prisen, men det er til at overse :-)




        

Hej herinde... Vi står over for at skal have... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
select skrev den 30-10-2017 04:30:30

Wezio

Ved du hvad temperaturen er i VVB normalt, efter som temperaturen skal hæves ugentligt ??

 Normalt bare 55 grader, men af hensyn til økonomien i vores anlæg kører jeg 45 grader. Jo højere temperatur varmepumpen skal opvarme, jo mere el bruger den - fordi virkningsgraden aftager. Vores VVB er på 200 liter, så det er en stor mængde vand, der bare står og skal opvarmes 24/7. Det tager ingen tid at gå fra 45 til 55 grader den ene gang om ugen. Den gør det om natten. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

select skrev den 30-10-2017 15:18:45

Har du været glad for dit anlæg?

Må man spørge om hvilket mærke og model det er...

Holder de 20-30-40år eller???


 Ja, vi har været meget glade for anlægget. Vi overvejede et pillefyr, men gad ikke alt den vedligeholdelse. Varmepumpen passer sig selv, kræver ikke service, rensning af røgrør eller filtre. 

Vi har et Daikin Altherma luft/vand anlæg. Vi fik det installeret i 2009 og det kostede 96.000,- kr. Alt inklusive med en 200L VVB. Anlægget opvarmer 146m2 og har kørt fuldstændig upåklageligt. Anlægget har ikke krævet service eller reparation i de otte år vi har haft det. 

Kølefirmaet sagde at denne type anlæg har en forventet levetid på 20 år. Dette har jeg også læst andre steder. 

Vi har udedelen stående inde i carporten. Her står den i læ for nedfaldne blade og sne. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

askholme skrev den 28-10-2017 08:57:36

Det er bestemt ikke ligegyldigt om det er velisoleret. Pointen er her at mængden af varme der kan "afviges" til huset er begrænset af 2 faktorer. Fladerne på varmesystemet (altså mængden af radiator kvm eller gulvvarme slanger) og fremløbstemperaturen. 

Hvis fremløbstemperaturen er tilpas lav og vi snakker om et hus med tilpas dårlig isolering kan det være umuligt at få varmt selv med gulvvarme, simpelthen fordi varmen ikke bliver afgivet fra gulvet hurtigt nok i forhold til hvor meget kulde der kommer ind fra væggene. 

Og der hjælper det så ikke at have en større varmepumpe, for det er ikke den begrænsende faktor. 


 Nu mente jeg jo ikke at husets isolering var helt ligegyldig, men hvis de har gulvvarme i forvejen drevet af oliefyret(som man må gå ud fra de ved kan holde huset varmt), så kan varmepumpen levere præcis det samme, hvis den er stor nok. 

Har de radiatore kan det være en anden sag.

Men nu kan jeg se trådstarter har svaret længere nede og til det behov burde de godt kunne klare sig med en varmepumpe.

Hej,

Jeg har fornyelig fået installeret en Panasonic luft-vand varmepumpe, til 75k. 

Anlægget er super lækkert (husk at få wifi modul med). Men Panasonic's support er tæt på IKKE eksisterende. På trods af 30 henvendelser og efter 2 mdr, har de endnu ikke fået tid til at kigge den fejl jeg har. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis