Overgang fra støbejernsafløb til PP afløb

Hej

Jeg skal til at lave nyt køkken. Mit hus er fra 1966 og det originale køkken skal nu skiftes.

Afløbet under køkkenvasken kommer op i skabet ca 30 cm fra væggen Afløbet er af støbejern, udvendig diameter under muffen ca 75 cm.

I muffen sidder en grå pp reduktion og derfra går rørene op til håndvasken. 

Det nye skab har skuffer i bunden så jeg vil gerne have flyttet afløbet ind til væggen. Min tanke gik på at save røret over i gulvhøjde og finde en slags overgang fra støbejernsrøret til pp rør og så sætte et par vinkler på så røret kommer ind til væggen under skabet, inde i soklen.

Hvilken overgang vil i anbefale jeg bruger? Den må jo helst ikke være for høj da den skal kunne være under soklen.

Hvad er den indvendige diameter i den slags støbejernsrør, og kan det skæres over med en nedstryger/bajonetsav?

Har i andre forslag til udførelse af mit lille projekt?


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg fik for nogle måneder siden erstattet et gammelt støbejerns gulvafløb med et nyt i vores kælder. 

Der var fremgangsmåden at kloakmesteren (efter at have banket hele detagamle afløb med vandlås væk) savede støbejernen over, satte plastikrøret ind i støbejernsrøret og limede det sammen med noget særlig lim (og de brugte rigeligt). Inden da var han dog nød til at slå en del rust af indersiden i støbejernsrøret for at der var plads til plastikrøret (blandet andet der var jeg glad for at jeg havde betalt mig fra det i stedet for at forsøge selv med noget jeg vidste ret lidt om)

Jeg vil da tro at en lignende løsning må være muligt for dig, men du skal nok have banket et stykke op hvis du skal have plads til både overgang til plastrør samt efterfølgende bøjning før du rammer gulvniveau.


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis