Vand og el til opvaskemaskine - er det til stede her?

Godaften :)

Min kæreste har netop besluttet at vi skal have en opvaskemaskine. Det kan jeg sådan set godt se fidusen i, jeg er blot ikke ret meget en håndværker-type.

Har taget nogle hurtige billeder af hvad der er tilgængeligt under vasken, for jeg kan ærligt talt ikke lige gennemskue om der er klar i en sådan grad, at vi kan slippe for VVS'er og elektriker, eller vi skal det helt store show igennem.
Vi bor til leje, og varmemesteren er af den mere anonyme type - I ved, sådan en man ikke kan få fat i. 


Den lille grå kasse i midten ligner jo til forveksling en strømtilslutning, men vel ikke ligefrem et jordet 3-bens stik?


Well, håber I kan hjælpe med svar på dette, sikkert utroligt nemme, spørgsmål. 


Mvh og på forhånd tak,
Mikkel



Godaften :) Min kæreste har netop besluttet at vi... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det el udtag er ikke ulovlig, så det er ikke nødvendigt at montere ny stikk. med jord. Det er også vanskeligt at få til at passe på den dåse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Umiddelbart ville jeg skrue jernrøret af og sætte opvasken direkte til ventilen med en 1/2"til 3/4" muffe til nippel som almindeligvis følger med maskinen.

Eludtaget skal du åbne i toppen med en flad skruetrækker som du sætter ind i indhakket.

Herefter kan du skrue udtaget fast i dåsen igen, og montere el til vaskeren.


Elektronikteknikeren

Netop sådan. der er ok dåse og udtag til el (husk lysblå til lysblå = Nul ) (gulgrøn til gulgrøn = jordf.) ( den sidste valgfri på en af de andre ), der er stophane på til vand, og så mangler blot det lille studs til afløb. God fornøjelse med montering.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det lyder jo næsten til at det er en opgave jeg kan klare på egen hånd. Fremragende   

Til gengæld, første trin er at gøre plads i naboskabet. Er det ligeledes en opgave jeg tør påtage mig på egen hånd? Der er tale om et nyere køkken fra 2015. Vedhæfter et enkelt billede. 


Annonce

Du skal vælge et 60 cm skab. Den skrues løs og pilles ud. Dernæst saver du lodret ned i sokkel i begge sider. Så skulle der blive plads. Når opvasker skal monteres bores et større hul ud af siden nederst i vaskeskabet, eller endnu bedre ud af bunden , hvis afløb, vand og el kan fiskes ind ved sokkel. Den største slange skal først igennem hullet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Og man mister ikke stabilitet eller andet ved at fjerne sokkel?

sørg lige for tilladelse af udlejer inden du skærer i hans køkkenskabe, det slipper du ikke udenom

Tilladelse er indhentet  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis