Siemens bordopvaskemaskine "mangler vald" SKS50E02EU/04

Godaften.

På anden aften i træk døjer jeg med en Bosch bordopvasker som jeg har klunset mig til.

Den blev kasseret fordi der kom vand i bunden og firmaet ikke gad bruge tid på fejlfindning. - Det gad jeg! Så jeg tog den med hjem.

Jeg starter med at rense bundpladen og sørge for at svømmeren i bundpladen ikke sidder fast i løftet tilstand.

Derpå sætter jeg maskinen i gang og den vasker som om intet er galt indtil der kommer skum ud i bundpladen - den flyder altså over.

Jeg går i seng og nu her til aften har jeg haft reed kontakten af og målt lidt på den og den virkede OK. (flowkontakten eller hvad den kaldes som giver styringen melding om at der flyder vand ind i uhyret).

Når nu jeg starter den, tager den vand ind og midt i denne proces begynder vand lampen at lyse - altså er jeg slået et skridt tilbage i forhold til i går aftes. Bundplade og flyder er helt tør.

Jeg kan ikke finde ud af om der sidder flere niveaukontakter i den som muligvis kan være årsag til ballade.

Er der nogen som har forslag til fejlfinding, er de meget velkomne.

#Rettelse - jeg undskylder stavefejlen i overskriften, men jeg kan tilsyneladende desværre ikke rette den. Der er selvfølgelig også tale om en Bosch opvaskemaskine og ikke en Siemens. Jeg har netop også rodet i vores komfur af mærket Siemens. Nok der jeg har forvekslet. Undskyld!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den er død. Garanteret programmet er røget. Gå ud på losseren med den



 

Den kon til live igen i går. Der skulle skiftes en Reed kontakt i printet ved flowmåleren. Pris 15 kroner hos den lokale elektronik pusher.

🛠👍

God weekend!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis