Returventiler regulerer ikke efter hvor varmt der er i lokalet, men de sørger for at radiatorvandet (fjernvarmevandet) bliver nedkølet til den indstillede værdi.
Almindelige termostatventiler vil give dig en højere komfort og en lidt billigere varmeregning. Den helt optimale løsning vil være at have begge typer ventiler på alle radiatorer, men det må nok siges at være urealistisk. Hvis du skal til at montere almindelige termostatventiler, så sørg for at selve ventilen er med forindstilling, således at vandstrømmen gennem den enkelte radiator begrænses - altså sikrer en god afkøling.