Nedreven lampe-ingen strøm

Hej allesammen. 


Jeg håber at der er nogle kloge mennesker herinde som kan hjælpe mig med at få lys igen, i 


Jeg fik ved et uheld revet en loftslampe ned,så ledningerne blev revet ud af lampen. Sikringerne sprang selvfølgelig, men nu kan jeg ikke få noget strøm på den afdeling af huset. Har samlet det som før, men den knalder sikringerne hele tiden. 


Vedhæftet billede af lampeudtag, som giver strømmen. Installationerne sad lidt til venstre fra lampeudtaget, billede vedhæftet. 


Mvh fasting
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

prøv at pille tilslutningen i lampesedet fra, og skift sikringen ,

der er højst sandsynligt en kortslutning i fatningen i lampen

og se at få skiftet den ledning ,samlingen er ikke helt ok (ulovlig)


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Har koblet lamperne fra de steder hvor der ikke er strøm. Men sikringerne knalder stadig af. Når sikringen i højre hjørne bliver sat i, springer den og den i midten  men hver for sig fungere de



Mvh fasting

det tyder på en kortslutning mellem 2 faser, har du pillet i den faste installation ????


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hvordan ordner man det? 

Den faste sidder udenfor sammen med alt det andet. Det har jeg ikke pillet ved. 


Det billede jeg har vedhæftet af udtaget, går ind i et værelse til et andet lampeudtag, derfor til et 3 lampeudtag, hvor den så splitter sig. Det ene går udenfor til den faste installation, og den anden går til 2 lampeudtag yderligere.

Giver det nogen mening, eller skriver jeg vulapyk?


Mvh fasting

Der må være sket noget oppe i det der er blevet revet ud. Altså oppe i den dåse der evt. sidder over lampestedet. Prøv at lyse derop med en lommelygte.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis