Parket-gulv som knirker

Hej,


Vi har et gulvområde ved overgang mellem køkken og alrum, som knirker når man går på det.

Gulvet er af eg-parket med gummi nedenunder lagt direkte oven på dampspærre og beton. Kan man gøre noget pragmatisk for at få det til at stoppe med at knirker UDEN at tage hele gulvet op? Er det en fejl, som fx. en byggesagkyndig vil give anmærkninger til i en tilstandsrapport?



kh. hilsen Mr. GDS 0
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det vil nok blive nævnt (burde)i en evt tilstandsrapport. der kan være flere grunde til at gulvet knirker der kan være områder af betonen som er sunket/revnet og dette betyder så at der er niveauforskel under parketgulvet og dette vil/kan så medføre knirken.

umiddelbart svært at gøre noget ved uden at tage gulvet op og det bliver sjældent godt at lægge det igen

Knirkende gulve kommer med i tilstandsrapporten. Og en evt. Ejerskifteforsikring som køber måtte tegne, kan tage forbehold for gulvene, da årsagen til knirkende/eftergivende gulve KAN skyldes vandskade/råd, osv. (Dette forbehold tog vores forsikring, da vi købte vores hus)


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg er enig, men her er der tale om et ligge område på ca. 1km ud af husets 177 kvm. Det bør vel ikke tælle? Som mfrost nævner, bliver det nok ikke bedre af at afmontere større område og ligge det ned igen på ny.



kh. hilsen Mr. GDS 0
mrGDS0 skrev den 26-10-2017 09:22:18

Jeg er enig, men her er der tale om et ligge område på ca. 1km ud af husets 177 kvm. Det bør vel ikke tælle? Som mfrost nævner, bliver det nok ikke bedre af at afmontere større område og ligge det ned igen på ny.

 Det burde tælle. Ellers kan byggesagkyndig der udarbejder tilstandsrapporten komme til at hænge på en erstatningssag senere hen. Vi har et område i vores entre på ca. 100x60 cm hvor gulvet knirker. Det kom med i rapporten. Huset er på 210m2 + 72m2 kælder.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis