Vådrums gips til Badeværelse

Hej..

Jeg har lige et par spørgsmål ang. mit byggeprojekt i badeværelset.. :idea:

Jeg skal hen og sætte gips op på den ene væg. Og ved godt at der skal 2 lag til for at opfylde kravene.. Men så var det jeg faldt over noget som de kalder en fibergipsplade hos odense lavpris tømmerhandel.

http://www.olt.dk/Katalog/Gips/Gipsplader.htm

Her står at der kun skal et lag på for godkendelse.. Er det mon lovligt.. :?


Et andet spørgsmål er, jeg har i "Gør Det Selv" læst om noget specielt spartel til vådrum.. Er det nødvendigt eller kan man bare bruge almindeligt spartel.. :roll: ... Jeg mener til sparteling at vægge og gips.. :wink:

På forhånd mange tak...
Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo der er en plade der er lovlig kun i et lag. Den hedder vist "Farmacell" men jeg er ikke sikker. Kig lidt på nettet...

Hvad angår spartel - ja der er specieller produkter til vådrum se fx http://www.bj.dk kig under deres side med produkter og viderere ned under vådrum.

Her vil du se at der er speciel spartel til disse rum. Jeg ved ikke om det er desideret nødvendigt når der kommer en vådrumsbehandling oven på men personligt vil jeg nok anvende B og J's produkter når jeg skal lave mit bedeværelse i gipsplader 2 lag vådrums naturligvis.. Med vådrumsbehandling osv.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Citat fra "journey"



Jeg skal hen og sætte gips op på den ene væg. Og ved godt at der skal 2 lag til for at opfylde kravene.. Men så var det jeg faldt over noget som de kalder en fibergipsplade hos odense lavpris tømmerhandel.


Jeg faldt dselv over det i et gør det selv/Lav det selv :wink: program på DK4 tror jeg.

Du kan læse mere på www.fibergips.dk

Mvh.

Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også