Kloak lugt ved gennemløbsbrønd

Hej døjer med en træls kloak lugt i min gang og badeværelse. Har så haft åbnet brønden i indkørslen hvor jeg kunne konstatere at lugten kom der fra. Men problemet er at det bare er en tagrende ligende gennemløb som så formentlig går videre ud på det offentlige kloak system. Så vil høre om der er nogle muligheder for at lave en for for lugt spærre eller andet i den brønd? Har vedhæftet et billede som viser der hvor spild vandet render forbi og hvor lugten er meget kraftig.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke at du kan lave en lugtspærre i din brønd, og det vil ikke hjælpe ret meget på lugten hos dig selv. Med de gamle rør du har i din installation kunne der være problemer under dit hus. Jeg vil anbefale dig at få en fagmand til at gennemgå din kloak med kamera. Hvis du har forsikring på skjult rørskade, så prøv at kontakte dem.


Søren O

Det kan også være dine vandlåse der er tørre. 

Vi har engang imellem også kloaklugt nogle steder. Men her er det nok at fyldt vand i de vandlåse der ikke bliver brugt jævnligt. Fx. dem i gulvet. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Hej tak for svar! Jeg har jævnligt/dagligt hældt en spand fuld vand i alle afløb i huset for at sikre mig at det ikke var det der var problemet. 

Og det er til tider så slemt at jeg kan lugte det i min indkørsel hvor mit dæksel til brønden er. Så der er et eller andet galt. Spørgsmålet er om det kommer indefra huset/ rørene eller om det er længere ude ved det offentlige der er problemer.

Kontakter min forsikring i morgen og hører hvordan jeg skal forholde mig og derefter får jeg den nærmeste kloak mand forbi og hører hans mening.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis