Asbest / ikke asbest

Goddag 

Vi har overtaget et hus med eternittag hvor taget på tilbygningen fra 1985 efterfølgende viser sig ikke at være så godt som skrevet i tilstandsrapporten. I tilstandsrapporten står der at at taget et med asbest. Dette mener vores håndværker ikke er tilfældet og vi vil snart få problemer med fugt med videre da taget ikke er ligeså godt  som asbest tag. Det smuldrer og er forvitret. På eternitpladerne står der ingen serienumre. Hvordan finder jeg ud af om det er med eller uden asbest?  Vh Ydur









Ydur
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis numrene starter med 0 eller 1 er taget med asbest. 

Jeg har selv et hus med en tilbygning fra 1985 hvor taget et præcist som dit. De kloge hoveder siger, at man der begyndte at skrue ned for mængden af asbest og tilføje andre komponenter. Derfor den ringe kvalitet. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Måske nummeret står i overlægene..


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 24-10-2017 15:32:38

Måske nummeret står i overlægene..

 Overlægene....hvor er det helt præcist henne? 😀


Ydur

Der hvor pladerne lapper over hinanden. Jeg har dog ikke oplevet det før. 

En lille sidebemærkning:

Har I klaget over tilstandsrapporten eller kontaktet ejerskifteforsikringen, hvis tagets dårlige stand ikke er nævnt i rapporten? Hvorfor jeg spørger er fordi, at jeg selv lige har overtaget et hus med en tilbygning fra 1985, hvor taget også er helt håbløst, men byggesagkyndig har vidst glemt at kigge op på det...


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Wezio skrev den 24-10-2017 17:24:38

Der hvor pladerne lapper over hinanden. Jeg har dog ikke oplevet det før. 

En lille sidebemærkning:

Har I klaget over tilstandsrapporten eller kontaktet ejerskifteforsikringen, hvis tagets dårlige stand ikke er nævnt i rapporten? Hvorfor jeg spørger er fordi, at jeg selv lige har overtaget et hus med en tilbygning fra 1985, hvor taget også er helt håbløst, men byggesagkyndig har vidst glemt at kigge op på det...

 Tak. 

Ja, vi har netop klaget til byggesagkyndig da taget på tilbygning ikke er så godt. Står med en k1 da lidt firvitret. Det skulle dog ikke have nogen betydning ifølge tilstandsrapport  da taget indeholder asbest. Vores håndværkere mener ikke de indeholder asbest. Lige haft taksator ude. Han ville så ikke rigtig vurdere da i tvivl om hvad pladerne indeholder grundet manglende numre. 

Det er lidt noget bøvl... 


Ydur

Har du kikket efter numre både på overside, samt undersiden, af pladerne.

De asbestfri plader jeg har haft i hænderne, har vejet betydeligt mindre, en dem med  asbest.

Så en vejning af en plade, kunne måske være en måde at finde ud af det..

Det var også udenlandske plader i omløb, måske de ikke er nummererede?


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 24-10-2017 19:04:53

Har du kikket efter numre både på overside, samt undersiden, af pladerne.

De asbestfri plader jeg har haft i hænderne, har vejet betydeligt mindre, en dem med  asbest.

Så en vejning af en plade, kunne måske være en måde at finde ud af det..

Det var også udenlandske plader i omløb, måske de ikke er nummererede?

 Nej, må have en plade ned så jeg kan tjekke underside samt overlægene 


Ydur
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis