Udskiftning af udendørs lyssensor

Hejsa,

Jeg har en lyssensor i min carport der er gået i stykker hvilket betyder at den lampen lyser uafbrudt :)
Mit spørgsmål er så om jeg må udskifte den selv, eller om der skal en elektriker ind over?

Tænker at det er jo bare at monterer ledningerne i den nye og så hænge op, men kan læse nogen steder at der skal elektriker ind over ved opsætning af ihvertfald ny, men hvad med udskiftning?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hvis du nu husker at slukke for din gruppe afbryder til lyset derude, så ville jeg da ikke være bleg for at sige at det kan du godt, det svarer vel til at udskifte en allerede installeret stikkontakt, og det må man gerne 

Super,

Tænker at slukke for relæet så der ingen strøm er inden jeg skifter.
Så må fruen se tv på et andet tidspunkt :0)

Det burde jo være lige til. Det er jo de samme ledninger og samme "indgange" der skal bruges.

Hvis det skal være helt efter bogen, så må man faktisk kun udskifte materiel inde i boligen selv. Udendørs skal man have en elektriker til at gøre det.

Men... at flytte tre ledninger, og sørge for at det er tæt efterfølgende - det ville jeg ikke få en elektriker til at gøre.

Mange tak for hjælpen.

Jeg sørger for at det er tæt - Det sidder iøvrigt inde i carporten hvad der er tørt

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis