Nedrivning af tapet - buler ud efter pudsning

Hej med jer.

Vi er gået i gang med at pille tapet ned i et rum i vores hus.
Havde fået af vide, at vi skulle rive det af, vi kunne og ellers lade resten blive siddende på. 

Men nogle af de steder, hvor vi har revet tapet af, er der røget lidt af overfladepappet fra gipspladen med. Vi er ikke helt inde ved selve gipsen, men pappet er blotlagt.
Nu har vi så pudset en væk op og umiddelbart efter begyndet tapetet at boble. Tænker det er fordi gipspappet har fået fugt fra pudsen.
Hvad skal vi gøre i sådan et tilfælde?
Overvejer lige nu, om vi er nødt til at pille alle gipspladerne ned, men hvis nu, der er en smart løsning, som også sikrer et pænt færdigt resultat, så ville det jo være piv-lækkert.

Nogle gode råd eller fif?


Wannabehippo
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg skal lige forstå det rigtigt.

Er det tapetrester som buler ud under pudsen, eller de steder hvor pappet er blotlagt, inde under pudsen? Ofte vil rester af papir tapet, bule ud når det bliver fugtigt af sandspartel.

Og et andet spørgsmål; hvad har I pudset op med?

Man plejer at spartle op med sandspartel 1-2 gange, og så grunde og sætte nyt tapet op.


Malermester Michael Haahr


Web: www.maler-maling.dk

Vi pudser op med sandspartel.
Og nej det lader til ikke at være tapetresterne, der buler ud, men de steder, hvor vi har været lidt for grove under nedtagning og er inde i den går del af pappet på gipspladerne.

Forsvinder boblerne, hvis jeg sparler ovenpå?

Jeg har hørt rygter om, at jeg kan male pappet på gipspladerne med en god vådrumsmaling, så det ikke suger, inden jeg pudser op. Har du hørt om den løsning før?


Wannabehippo
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Har du primet gipsen inden spartling??


Elektronikteknikeren

Det skulle i nok have gjort da gipsen så ikke suger alt fugten fra spartlen. Men i kan vel bare slibe plant nu hvor det er tørt?


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også