Hvordan kommer man af med et tømrerfirma?

I maj-17 fik vi et tilbud på 3 vinduer incl. opsætning.

Vi akcepterede tilbudet og fik 2 dage herefter en bekræftigelse på, at vinduerne ville blive bestilt.

Oprindeligt var det en mundtlig aftale, at maler og tømrer skulle koordinere arbejdsgangen så de ikke kolliderede, samt at der ikke måtte udføres arbejde i ugerne 30-34.

Nu er maleren færdig og vi har stadig ikke set vinduerne.

Angiveligt skulle vinduerne være leveret til tømmerfirmaet men på trods af adskellige telefoniske henvendelser til tømmerfirmaet har vi stadig ikke en termin for arbejdes udførsel og nu "...er chefens kone blevet indlagt og han tilbringer derfor tiden på hospitalet...".

Er der en øvre grænse for hvor længe tømmerfirmaet kan trække det?



Med venlig hilsen
Bjarne

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kort og godt, annullere ordren med henvisning til at aftalen ikke er overholdt.  

Har du betalt penge til dem?

Hvis ikke vil jeg prøve Frank's strategi. Rent juridisk er det nok lidt afhængigt af hvad præcist du har aftalt med dem. Hvis I ikke har aftalt en specifik deadline så er den juridisk holdbare løsning nok at du sender dem et skriftligt ultimatum ala "forudsætningerne er klart overskredet, udfør arbejdet senest inden x (2-3 uger) ellers hæves ordren". Også hæver du den hvis det ikke er lavet.

Men altså - formentlig accepterer de det hvis du bare hæver ordren...

Det store slagsmål er selvfølgelig at de nok allerede har betalt for vinduerne. Men altså hvis de er villige til at sælge dem til dig til kost-pris (eller noget tæt derpå) kan du jo tilbyde at købe dem, så skal du ikke vente på at nye bliver produceret. 


Ask

Nej, vinduerne er ikke betalt ( og jeg har en fornemmelse af, at de heller ikke er bestilt ).

Jeg har meddelt tømrerfirmaet, at hvis ikke arbejdet er afsluttet i uge 44 er aftalen opsagt.

Vi får se.

Tak!


Med venlig hilsen
Bjarne

Det lyder som en meget fornuftig beslutning - du giver tømreren lidt snor - og dermed viser du empati, for en eventuel dårlig situation med konens helbred - men du skal jo også have lavet arbejdet..
Det er desværre en Loose-Loose situation for begge parter.. og tømreren burde have meldt ud før (men det har nok været konen, der har stået for planlægning og div. og nu er han på "herrens mark" :-( )

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis tømreren virkelig har bestilt vinduerne, så kan han da bare betale et andet firma for monteringen - på den måde får han (indirekte) sin betaling for selve vindueskøbet hjem. Han har garanteret nogle kolleger i branchen han samarbejder med, ved store opgaver.

Meeeen, spørgsmålet er om han har bestilt dem?


Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også