Lovligt badeværelse

Hej,


Jeg har haft vandskade på mit badeværelse og en bygningskonstruktør har været hjemme hos mig og vurdere, hvad der skulle til, for at mit badeværelse blev lovligt. Badeværelset er fra 2006, og jeg købte lejligheden i 2015. 

Jeg har spørgsmål til, hvordan en dørkarm i et badeværelse skal være. Jeg har vedhæftet et billede af, hvordan min dørkarm ser ud. 


Bygningskonstruktøren skriver følgende:

- "Etablering af 20 mm opkant, vådrumssikring og sokkelklinker under begge døre"

Han har senere sendt mig en pdf, hvor reglerne fremgår, hvor han henviser til figur B ()


Jeg kan dog ikke læse noget med sokkelklinker i reglerne.

Vil det ikke være tilstrækkeligt med nuværende løsning, hvor jeg har en dørkarm (20mm) og vandtæt fugning omkring? 


På forhånd tak,

 

Mvh

Andreas Widding


Hej, Jeg har haft vandskade på mit badeværelse... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ps det jeg mener med flere konflikter er at hvis du hæver døren 20 mm for at lave en kant der ikke er en del af trinnet får i stedet problemer med kravet om nivau fri adgang.  Umiddelbart er det ikke så let, så jeg ville modtage alle anvisninger med kyshånd fra konstruktøren.  Han lyder umiddelbart som om han er til samarbejde med. 


km

Tak for jeres hjælp begge to..! Hvis jeg skulle skrive til ham og forklare problematikken, er det så korrekt at skrive, at jeg godt kan udbedre badeværelset efter figur B fra PDF, som han har sendt, men om jeg ikke vil få problemer med kravet om niveau fri adgang. Om jeg i stedet skal gøre det ud fra figur A, eller om han vil forklare mig mere præcist, hvordan dørtrin skal udbedres.

 "Etablering af 20 mm opkant, vådrumssikring og sokkelklinker under begge døre"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis